Зверніть увагу! Посилання на онлайн-урок https://meet.google.com/zqe-kmfo-taf
Наш ПІДРУЧНИК (Українська література: для 5 класу ЗЗСО/ Т.Яценко, В.Пахаренко, О.Слижук. - К.: Видавничий дім "Освіта", 2024. - 256 с. : іл.)
28.11.2025 5-А клас. Офлайн о 9:50
5-Б клас. Офлайн о 10:35
Урок № 24
💢 1. Пригадаймо!
- Що таке драматичний твір?
- Драматичний твір із казковим сюжетом називається...
- Що таке віршована мова?
💢 2. Виразне читання драматичного твору за ролями, підручник с.89-95
💢 3. Пригадаймо зміст твору. Установімо послідовність подій у правильному порядку
💢 4. Літературне гронування. Образ Микити Кожум'яки
💢 5. Творча групова робота. Завдання: створіть літературний комікс за твором "Микита Кожум'яка"
💢 **6. Дослідження-порівняння особливостей драматичного твору та мультиплікаційного фільму
💢 7. Рефлексія та самооцінювання. - Як ти оцінюєш свою роботу на уроці вивчення твору?
26.11.2025 5-А клас. Офлайн о 10:35
5-Б клас. Офлайн об 11:20
Урок № 23
Я в казку дивную свою
Усю фантазію
віллю…
Олександр Олесь
✨ Знайомство з письменником 👇
✨ Рефлексія та самооцінювання. - Як ти оцінюєш свою роботу на уроці вивчення драматичної казки?
5-Б клас. Зустріч у Google meet о 10:35
Урок № 22
✨ 7. Рефлексія та самооцінювання. - Як ти оцінюєш свою роботу на уроці вивчення літопису?
5-Б клас. Зустріч у Google meet об 11:20
Урок № 21
✨ 6. Рефлексія та самооцінювання. - Як ти оцінюєш свою роботу на уроці створення легенди?
14.11.2025 5-А клас. Офлайн
5-Б клас. Офлайн
Урок № 20
Переказ - почута від когось і переказана нам історія про реальні події.
- Що ви знаєте про козаків?
- Як називалися козацькі польові укріплення?
- Як козаки облаштовували редути й фігури?
- Які риси характеру допомагали запорожцям вільно жити й господарювати на своїй землі в умовах постійної небезпеки?
- Яке ставлення до козаків викликає в тебе цей твір?
💦 5. Літературознавчий клуб с.81-83
💦 6. У колі мистецтв. Розглянь репродукцію картини. Розкажи про свої враження.
✨ 7. Рефлексія та самооцінювання. - Як ти оцінюєш свою роботу на уроці вивчення переказу"?
12.11.2025 5-А клас. Офлайн
5-Б клас. Офлайн
Урок № 19
💦 2. Вислови припущення, як слово пов'язане з темою.
У давнину наші предки шукали відповіді на запитання про те, чому сонце щоранку сходить і щовечора ховається за пагорбами, звідки береться вода в річці і куди вона тече. Вони спробували пояснити та зафіксувати, чому і як виникають різні явища, передати майбутнім поколінням знання про історичне минуле. Так виникли міфи й легенди.
💦 3. Словничок з теорії літератури
Легенда — це розповідь про якусь надзвичайну, чудесну, фантастичну подію, яку подано як достовірну.
Міф — це вигадана розповідь, яка передає первісні уявлення наших предків про Всесвіт, надприродні сили, богів, духів, героїв.
💦 4. Лайфгак. Як не заплутатися в жанрах? 👇
💦 5. Міркуймо! Розгляньте зображення слов’янських богів. Що можна сказати про їхню вдачу із цих світлин?
Дажбог — бог сонця
Род — зачинатель усього живого
Білобог — бог добра, щастя і блага
Берегиня — богиня добра й захисту
Велес — бог мудрості, багатства і тваринного світу
Перун — бог грому й блискавки
Стрибог — бог вітру
Чорнобог — бог темряви, ночі, холоду, сну
Мара — богиня зла, темряви, привидів, страшних сновидінь
Такою уявив Берегиню український художник О.Шупляк
💦 6. Працюємо з текстом "Берегиня", підручник с.73-76
- Якими ти уявляєш Сварога й Берегиню? Чому їх називають світлими богами?
- Чому, на твою думку, саме Берегині вдалося побороти ящерів?
- Які знання отримали люди від Сварога й Берегині? Прочитай про це в тексті. Чи змінилося їхнє життя після цього?
- Перекажи частину тексту, у якій розповідається про наміри Чорнобога. Чи вдалося йому здійснити свій задум? Чому?
💦 7. Збагачуй мовлення с.72
Бурдей — житло, викопане в землі; землянка.
Жорна — плескуватий круглий камінь, яким розмелювали зерно; ручний млин.
Кіш — табір.
Куделя — прядиво або вовна, намотана на кужівку (спеціальний пристрій для намотування пряжі).
Кутини — хати.
Скніти — жити в тяжких умовах.
Твань — болото, трясовина.
💦 8. Мистецька скринька
• Розглянь різновиди української вишивки. Поміркуй, що можуть означати ці символи.

Це цікаво! 👇
Берегиня — богиня добра й захисту людини. Вона оберігала оселю, малих дітей, родину, а заразом і весь родовід. Відлуння її імені знаходимо в словах «берегти», «оберіг», «оберігати». Цю богиню люди вважали володаркою не тільки неба, а й усієї природи. Її зображення малювали на стінах житла, а в оселі розкладали пахучі трави як символ усього живого. Її образ вишивали на білих рушниках. Їх вивішували над вікнами й дверима. Згідно з віруваннями, рушники з таким візерунком мали захищати домівку від чорних сил.

Схематичне зображення Берегині (постать жінки із застережливо піднятими руками) можна побачити й на тризубі. (Із «Словника символів»)
- Як ти оцінюєш свою роботу на уроці вивчення легенди "Берегиня"?
+/- | Твердження |
| Я добре зрозумів/ла зміст легенди. |
| Я брав/ла участь в обговоренні легенди. |
| Я ставив/ла питання, якщо мені було щось не зрозуміло. |
30.10.2025 5-А клас. Зустріч у Google meet о 9:50
5-Б клас. Зустріч у Google meet о 10:35
Урок № 18
Далеке минуле завжди приваблює своєю загадковістю. Наші предки - праукраїнці-русичі, як й інші народи, створювали свої мудрі, красиві й захопливі легенди, перекази, літописні оповіді. Сьогодні вони вже призабулися, а деякі взагалі було втрачено. Ті, що дійшли до нашого часу, зачаровують неймовірними подіями, вражають розповідями про надзвичайних героїв та героїнь.
💦 1. Пригадаймо! Жанри творів, які є в розділі "Минуле українського народу"
💦 2. Виразне читання легенди "Калина" с.70-71
- Як ти оцінюєш свою роботу на уроці вивчення легенди "Калина"?
+/- | Твердження |
| Я добре зрозумів/ла зміст легенди. |
| Я брав/ла участь в обговоренні легенди. |
| Я ставив/ла питання, якщо мені було щось не зрозуміло. |
Урок № 17
💦 3. Виконайте завдання КОНТРОЛЬНОЇ роботи (тест + письмова відповідь на питання) Підсумкова робота №1. Тисни ТУТ
- Як ти оцінюєш свою роботу на уроці?
24.10.2025 5-А клас. Офлайн об 11:20
5-Б клас. Офлайн о 10:35
Урок № 16
💦 3. УСНО ВЗАЄМОДІЮ. ЗАВДАННЯ. Складіть міркування на тему «Казка, що сподобалася найбільше ». Під час розповіді зазначте, яка казка сподобалася найбільше й чому, хто її автор (народна), про що ця казка (коротко), що вас вразило (здивувало), кому б порекомендували її прочитати й чому?
Говоріть чітко, послідовно, не
поспішайте. Підготуйте, якщо є потреба, опорні слова або план розповіді.
Тривалість – 1 хвилина.
- Як ти оцінюєш свою роботу на уроці?
22.10.2025 5-А клас. Офлайн о 10:35
5-Б клас. Офлайн об 11:20
Урок № 15
✨ 5. Це цікаво! Символіка кольорів.
Білий – символ невинності, чистоти й радості. Він нейтральний, у ньому – чарівна сила денного сонячного світла, спорідненість із Божественною силою.
Золотий – символ святості. Він також символізує Сонце і багатство. Золотий колір має бути чистим, а багатство – духовним.
Зелений – символ природи і молодості; він «міст» між двома протилежними кольорами веселкового спектру – гарячим червоним і холодним синім. А тому виступає кольором надії та злагоди, миру і спокою.
Голубий – близький за духом синьому кольору, символізує благородство, ніжність і вірність, легкий сум через розуміння конечності прекрасного і неповторного в людському житті та недосяжності вічного, як недосяжна небесна блакить.
Синій – символ вірності, задуми, довір’я й нескінченності. Як нескінченними бачаться морська далечінь і небесна глибина. Він настільки серйозний, що аж холодний. У ньому – і барви моря, і прохолода землі.
✨ 6. Складіть асоціативний кущ до слова СОН
✨ 7. Це цікаво!
Без сну людина здатна прожити 10 днів, тоді як без їжі вона може витримати 14 днів.
Сни сняться абсолютно всім, і лише сліпі з народження їх не бачать. Потреба уві сні безпосередньо залежить від віку. Дітям і підліткам потрібно спати не менше 10 годин, дорослим для повноцінного відпочинку вистачає 8 годин, а літнім людям вистачає і 6 годин. Всього 17 годин без сну призводять до порушень в роботі мозку.
Дослідники визначили, що хронічна недостача сну сприяє дуже швидкому набору ваги (до кілограма впродовж 7 днів). Так відбувається тому, що організм при дефіциті енергії намагається відновити її втрати різноманітними способами.
У наш час головна причина недосипання – це, як не дивно, інтернет без обмежень у будь-який час доби.
Третя частина життя людини припадає на сон. У середньому ми спимо цілих 25 років.
✨ 8. Робота в групах. Створення літературного коміксу за казкою "Чотири сестри" 👇
✨ 9. Рефлексія та самооцінювання.- Як ти оцінюєш свою роботу на уроці вивчення казки "Чотири сестри"?
+/- | Твердження |
| Я добре зрозумів/ла зміст казки. |
| Я брав/ла участь в обговоренні казки. |
| Я ставив/ла питання, якщо мені було щось незрозуміло. |
Виконай письмово в зошиті: розфарбуй та запиши відповіді на питання 👇
17.10.2025 5-А клас. Зустріч у Google meet о 9:50
5-Б клас. Зустріч у Google meet об 10:35
Урок № 14
Кроки до виконання
✨ 6. Рефлексія та самооцінювання.
5-Б клас. Зустріч у Google meet об 11:20
Урок № 13
Кроки до виконання
✨ 2. Слово вчителя. Відомий український педагог Василь Сухомлинський вважав, що казки, прочитані у дитячому віці, назавжди відкладають у серці «зернятка людяності, з яких складається совість». Ви, напевно, теж помітили, що казки приносять не лише естетичне задоволення, а й змушують нас замислитися над проблемою реального життя — вибором друзів, поведінки, правильного рішення. До таких роздумів спонукають нас казки, де герої проявляють хвалькуватість, користолюбство, нечесність, хитрування, пихатість, підлість — ось риси вдачі казкових персонажів, які викликають у нас осуд, іноді навіть і сміх. Але на сторінках казок нам зустрічаються і розумні, добрі, справедливі герої.
✅✅✅ У зошиті запишіть так:
✨ 3. Гра “Пароль”. Продовжте речення:
1) Усне народне оповідання про вигадані, а часом і
фантастичні події, що сприймаються як реальні,
– це… (казка).
2) Казка має своєрідну побудову: вона складається із …
(зачину, основної частини, кінцівки).
3) За змістом казки поділяються на такі види: (про
тварин, побутові та фантастичні).
4) Казки, у яких розповідається про незвичайні події
та вчинки героїв, неможливі у повсякденному житті, називають … (фантастичними).
5) Що завжди перемагає у
казках? (добро, справедливість).
6) Як ви гадаєте, до якого виду казок належить казка
“Яйце-райце”? (до фантастичних)
7) Яке число найчастіше повторюється в казках і чому? (число три, бо його вважали магічним)
8) Які ознаки народних казок? (традиційний початок, герої мають надзвичайні здібності, є "магічні числа", є чарівні предмети, перетворення)
9) Яких 7 унікальних героїв українських казок ви знаєте? (Дівка-семилітка, Кобиляча Голова, Видимо-Невидимо, Івасик-Телесик, Пан Коцький, Залізоноса Баба, Котигорошко)
10) Чого казка вчить людину? (кращих людських рис).
✨ 7. Підсумуймо! - Чого навчає нас казка? (Казка навчає цінувати красу, жити у злагоді з природою, сумлінно працювати, почуватися щасливими від маленьких радощів)
✨ 8. Рефлексія та самооцінювання.
Виконай письмово: Дай письмову відповідь на питання: Яка твоя улюблена пора року?
У зошиті запиши так:
Моя улюблена пора року - це ... , тому що ....
10.10.2025 5-А, 5-Б клас. Офлайн
Урок № 12
Кроки до виконання
- Які ваші враження від споглядання картини Крейн Уолтер?
✨ 2. Короткий переказ епізодів казки "Лелія" за допомогою кроссенсу 👇
✨ 3. Створення маршруту подорожі Павлуся (кімната - панський садок - велике місто - селянський садок - кімната)
✨ 4. Образи казки
✨ 7. Коротко про Лесю Українку. Підручник с. 56 + розповідь учителя
✨ 8. Підсумуймо! - Чого навчає нас казка? (Казка навчає цінувати красу, жити у злагоді з природою, сумлінно працювати, почуватися щасливими від маленьких радощів)
✨ 9. Рефлексія та самооцінювання.
Виконай 👉 Тест "Лелія" Лесі Українки
08.10.2025 5-А, 5-Б клас. Офлайн
Урок № 11
Кроки до виконання
Лелії належали до улюблених квітів Лесі Українки. Вони
процвітали під вікнами її будинку в Колодяжному. Ці квітки
Леся оспівала й у вірші “На давній мотив”.
Мені снились білі лелії,
Що хитались в місячному світлі,
Мов гадали чарівнії мрії,
І пишались гордії, розквітлі.
І сіяли дивною красою,
Мов неповні, чарівничі квіти,
І блищали ясною росою,
Що горіла, наче самоцвіти.
✨ 3. Це цікаво! А хто ж такі ельфи?
- Який настрій у Павлуся? З яким проханням він звертається до мами?
- Яку казку хоче послухати хворий хлопчик? Чому саме про ельфів?
- Якою ти уявляєш лелію?
- Куди помандрує Павлусь зі своєю чарівною супутницею?
- Які чарівні перетворення відбулися з Павлусем?
- Який настрій в лелій у панському саду?
- Чи помічає красу квітів панна? Про які риси її характеру це свідчить?
✨ 5. Рефлексія та самооцінювання.
|
+/- |
Твердження |
|
|
Я добре зрозумів/ла зміст казки. |
|
|
Я брав/ла участь в обговоренні казки. |
|
|
Я ставив/ла питання, якщо мені було щось незрозуміло. |
|
|
Виконай письмово: з казки випиши назви квітів, які згадуються у творі.
03.10.2025 5-А, 5-Б клас. Асинхронно
Урок № 10
Кроки до виконання

Тема: розповідь про хитрого Лиса, який постраждав через свій обман.
Ідея: засудження нечесності, хитрості, підступності; висміювання пихатості та зарозумілості людей, схожих на Лиса Микиту.
✨ 7. Рефлексія та самооцінювання. - Як ти оцінюєш свою роботу на уроці вивчення казки "Фарбований Лис"?
01.10.2025 5-А клас: Зустріч у Google meet о 10:35
5-Б клас: Зустріч у Google meet о 11:20
Урок № 9
Ми з вами пригадали народні казки. А сьогодні запрошую вас мандрувати стежками літературної казки, тобто створеної конкретною людиною.
✨ 7. Бесіда:
— Чи сподобалась вам
казка? Чим саме?
— Хто з дійових осіб найбільше
запам'ятався?
— Хто ховається під образом Лиса?
— Кого висміяв І. Франко у цій
казці?
✨ 8. Рефлексія та самооцінювання. Оціни свою роботу на уроці, намалювавши обраний смайлик 👇
Урок № 8
✨ 2. Поміркуймо!
- Назвіть головних героїв казки. (Стрілець, Парубок - син Стрльця, Змія, Зміючка. Миша - Жадібна, підступна, хитра. Жайворонок - жадібний, дурний. Орел - розумний, чесний).
- Хто є другоряними персонажами? (родичі Орла: дядько, брат, батько, Золотий Заєць, Змій).
✨ 3. Розглянь послідовність подій у казці
1. Допомагати один одному.
2. Заздрити.
3. Підтримувати всіх членів родини.
4. Ображати.
5. Бути вдячними.
6. Бути підступними.
7. Робити добро.
8. Бути справедливими.
✨ 5. Казкова скринька.
- Відшукайте, де ви помітили прийом потрійності? (Три спроби поцілити в орла, три роки, три тварини для Орла, троє родичів Орла, три завдання від Змії, три перевтілення під час втечі)
- Які фантастичні елементи ви побачили в казці? (Яйце, у якому був скот, Орел розмовляє та піднімає Стрільця в небо, тварини перетворюються на людей і навпаки, війна між Мишою та Жайворонком, випечені шишки перетворюються на голубів)
- Які художні засоби ви помітили в казці? (Гіпербола: Щука випиває всю воду з річки, за річ вирощують пшеницю, збирають її та печуть паляницю, дівчина за ніч розкопала гору та пустила туди Дніпро, побудувала комори)
✨ 6. Поміркуймо!
Міфологічні
уявлення наших предків, пов’язані з яйцем.
Яйце — символ
зародження Всесвіту, Сонця з його весняним відродженням, життя та його
безсмертя й воскресіння. У міфах багатьох народів світу саме яйце є
світотворчим початком.
У слов'ян яйце
було символом сонячного культу, зародження життя, символ бога сонця. Також яйце
посідало важливе місце у ритуалах родючості. Звідси писанка на Великдень є
символом родючості. В давнину воно символізувало — добро, радість, щастя,
любов, достаток.
Яйце — не
тільки джерело родючості землі, але й різних щедрот. Воно дає людині не лише
необхідність, а й багатство.
✨ 8. Літературна вікторина
1.
Що не
могли поділити миша
і жайворонок?
2.
Хто повідкушував
птиці пір’я коло
крил?
3.
Скільки років
стрілець відгодовував орла?
4.
Хто дав
чоловікові яйце – райце?
5.
Хто допоміг
загнати скот у яйце
– райце?
6.
На кого
перекинулася зміїна дочка?
7.
Кого відправила
в погоню змія?
8.
На кого
перекинулася змія, коли
підбігла до річки?
9. Чому парубок забув дівчину?
10. Кого зліпила дівка з тіста?
11. Чи згадав парубок дівку?
12. За жанром «Яйце – райце»…
✨ 9. Рефлексія та самооцінювання. Оціни свою роботу на уроці, намалювавши обраний смайлик 👇
24.09.2025 5-А, 5-Б. Офлайн
Урок № 7
✨ 3. Слово вчителя. Сьогодні знайомимося з казкою "Яйце-райце", яка занурить нас у дивовижний світ народної фантазії, мудрості та навчить цінувати моральні чесноти українського народу. Це казка з фантастичними елементами.
✅✅✅ У зошиті запиши так:
✨ 5. Рефлексія та самооцінювання. Оціни свою роботу на уроці, намалювавши обраний смайлик 👇
19.09.2025 5-А клас: Зустріч у Google meet о 9:50
5-Б клас: Зустріч у Google meet об 10:30
Урок № 6
✨ 2. Виразне читання загадки Л.Глібова "Бачить не бачить" с.21 + питання:
- Як автор ставиться до книжки? - Якими словами її характеризує?
- У яких рядках загадки йдеться про значення книжки в житті людини?
✅✅✅ У зошиті запиши так:
17.09.2025 5-А клас: Зустріч у Google meet о 10:30
5-Б клас: Зустріч у Google meet об 11:10
Урок № 5
✨ 2. Слово вчителя. Ви вже знаєте, що Леонід Глібов - український поет. Його байки та акровірші вам добре відомі з початкової школи. Сьогодні маємо можливість прочитати його влучні й цікаві загадки. Але спочатку коротко ознайомимося, хто ж то за такий талановитий чоловік, творами якого і в наш час захоплюються і діти, і дорослі.
✨ 3. "Літературний клуб". Знайомство з письменником. Прочитати про Л.Глібова (підручник с.22) + скласти 2 питання до тексту.
✅✅✅ У зошиті запиши так:
✨ 4. Робота з віршованим текстом усно (читання + дослідження). (підручник с.21).
Завдання: прочитай першу строфу загадки.
- Які варіанти відгадки в тебе виникли?
- Прочитай другу строфу загадки. Чи підтвердилася твоя відгадка?
- Як автор ставиться до книжки? Якими словами її характеризує?
- У яких рядках йдеться про значення книжки в житті людини?
✨ 5. "У світі мистецтва". Прекрасною ілюстраторкою творів Л.Глібова була Галина Сокиринська. Донька художника Григорія Сокиринського. Співпрацювала з В. Решетовим.
✨ 6. Робота з віршованим текстом усно (читання + дослідження). (підручник с.22-23).
Завдання: прочитай перші вісім рядків загадки. Який настрій викликали в тебе ці рядки?
- Прочитай наступні 8 рядків. Про що в них йдеться?
- Які здогадки щодо "золотої тарілочки" та "чорної баби" в тебе виникли? На чому вони ґрунтуються?
- Прочитай ще 8 рядків. Що ж то за птах на 8 ногах?
- Прочитай ще 8 рядків. Якого дідка шукає навіжений птах?
- Прочитай ще 8 рядків. Хто зміг прогнати страх?
- Прочитай ще 8 рядків. Що ж то за золота тарілочка, яку всі давно знають?
- Прочитай останні 7 рядків. Що ж то за птах, що "тонесенько виводить"?
- Чи вдалося Л.Глібову відтворити зміну дня і ночі?
✨ 7. Усне малювання
Завдання: Опиши, якими ти уявив персонажів загадки?
А от художниця Г.Сокиринська їх побачила такими: 
Урок № 4
✨ 3. Дай усну відповідь на питання
- Як ви вважаєте, чому цей жанр фольклору має таку назву?
- Від якого слова вона походить? (Від слова «гадати» — думати, здогадуватися). Загадка є свідченням гостроти розуму людей, яскравого сприйняття й розуміння ними світу.
✅✅✅ У зошиті запиши так:
1. Що це за штука, що день і ніч стука?
2. Що за гість, що сам себе їсть?
3. З зубами, а не кусається.
4. Грамоти не знаю, а весь вік пишу.
✨ 5. Запиши! Запам'ятай! 👇
Метафора - перенесення рис живої істоти на предмет чи явище на основі подібності.
Наприклад: сміється сонце, перешіптуються листочки, грає море.
✨ 6. Відгадай!
1.Не махає крильми, а літає, не птах, а птахів обганяє.
2. Не звір, не птиця, ніс, мов спиця, сам тонкий, а голос дзвінкий. Хто його уб'є, свою кров проллє.
3. Іде в каструлю чорне, а з каструлі – червоне.
4. Маленьке, кругленьке, а з підлоги за хвіст не піднімеш.
5. Чорне сукно лізе у вікно.
6. Без рук, без ніг, на животі повзе, ще й інших везе.
✨ 7. " У колі мистецтв". Своєрідними підказками для розгадування загадок є ілюстрації до них. Переглянь презентацію, у якій представлені прекрасні ілюстрації художниці Валентини Мельниченко до народних загадок натисни ТУТ.
✨ 8. Розглянь 👇
1) Гра «Намистинки». Із поданих слів складіть і запишіть загадки. Розгадайте їх і запишіть розгадки в зошит.
1. Можна, заплющеними, що, із, очима, побачити.
2. Хоч, не, має, голок, кравцем, він, доволі, ніколи, був.
3. Куточку, і, сорочку, сидить, у, тче.
2) Уклади невеличку збірочку загадок, що чув/чула від рідних, близьких та знайомих або які тобі найбільше подобаються.
ОБОВ*ЯЗКОВО! Фото гри "Намистинки" надішли вчителю у Viber
10.09.2025 5-А клас: офлайн - урок о 10:30
5-Б клас: офлайн - урок об 11:10
Урок № 3
✨ 1. Слово вчителя. З давніх-давен народ складав пісні, загадки, казки, легенди, у яких утілював свій життєвий досвід і передавав майбутнім поколінням. Але справжньою перлиною народної мудрості стали прислів'я та приказки. У повчальних дотепних висловах народ влучно і коротко розкрив різноманітні явища у житті людей і природи.
— Що
таке прислів'я?
— На
що схожі прислів'я?
—Ми часто чуємо поряд слова прислів'я і приказки. Чим відрізняється прислів'я від приказки? Чи це одне й те саме?
Прислів'я
має чітко виражений повчальний зміст, а приказка — ні. Вона ніби тільки натякає
на цей повчальний зміст.
Наприклад,
прислів'я У чужому оці порошинку бачить, а в своєму й дровини недобачає,
і приказка У своєму оці й дровини недобачає.
— Які особливості прислів'їв і приказок? Підказка тут 👇
✨ 3. Прокоментуй! А чи знаєте ви, що є прислів'я і приказки про прислів'я і приказки? Запишіть і усно прокоментуйте.
✨ 4. Поміркуй!
✨ 5. Працюй з підручником. Виразно вголос прочитай прислів'я й приказки та визнач їх тему. (Підручник с.13-14)
✨ 6. Творча вправа " Я автор". Завдання: склади невеличке оповідання "Пригоди друзів", послідовно використавши прислів'я й приказки подані нижче 👇
Знання за плечима не носити.
В одне вухо влетіло, в інше - вилетіло.
Як води боятися, то не купатися.
Знання в ліс не веде, а з лісу виводить.
✨ 7. Вправа "У колі мистецтв". Розглянь ілюстрації до прислів'їв сучасної української художниці Анастасії Стефурак. (Підручник с.16)
✨✨✨ Домашнє завдання. 1) Вправа "Намистинки". Прислів'я та приказки розсипалися як намистинки. Початок і кінцівка загубилися. Віднови їх вигляд, усно склади всі прислів'я і приказки подані нижче. Із них 3, які найбільше сподобалися, запиши в зошит
*** 2) Намалюй власну ілюстрацію до одного із прислів’їв чи приказки, або ж підбери декілька світлин із власного фотоархіву, підписом до яких можуть слугувати прислів’я і приказки.
05.09.2025 5-А клас: Зустріч у Google meet о 9:50
5-Б клас: Зустріч у Google meet о 10:30
Урок № 2
У зошиті запишіть так:
✨ 2. Подивись і прочитай! Головне - запам'ятай!
✨ 3. Розглянь сонечко "Особливості приказок і прислів'їв". Головне - запам'ятай!
✨ 4. Працюй з підручником. Завдання: прочитай прислів'я і приказки на с. 13-14. Добери усно заголовок до кожного з блоків прислів'їв і приказок.
Доброго ранку, любі мої учні! Вітаю вас з початком 2025-2026 навчального року! Бажаю вам наполегливості, натхнення, творчості! Усім нам миру, перемоги та офлайн-зустрічі у нашому ліцеї! 💛💙
03.09.2025 5-А клас: Зустріч у Google meet о 10:30
5-Б клас: Зустріч у Google meet об 11:10
Урок № 1
🐾 Уявіть, що ось такі симпатичні пухнастики поселилися в кімнатах ліцею. Кожен котик «оселився» у своєму куточку, залишив кумедний напис і чекає, коли ти його відвідаєш. 😸
🌼 1. Пригадаймо! Пригадай першу книжку, прочитану тобою самостійно. Чим вона тебе зацікавила, вразила?
🌼 6. Фантазуймо і подорожуймо! Уяви, що ти потрапив/потрапила у машину часу, яка вирушає у минуле і мандрує сторінками історії. Розпочни перегляд відео 👇 з 2 хвилини 45 секунди і дивися до 5 хвилини 50 секунди.







































































































.jpg)









































Немає коментарів:
Дописати коментар