10. Українська мова. І семестр

 

Посилання на онлайн-урок: https://meet.google.com/xjw-wpio-mhe

Наш   ПІДРУЧНИКУкраїнська мова: (рівень стандарту):підруч. для 10 кл. ЗЗСО / О.Заболотний, В.Заболотний. - Київ : Генеза, 2018. - 192 с.

      Добрий день, любі мої учні! 💖💖💖 Вітаю вас з початком 2025-2026 навчального року! Бажаю вам наполегливості,  натхнення, творчості! Усім нам миру, перемоги та офлайн-зустрічі у нашому ліцеї! 💙💛

Пам'ятайте:

Зверніть увагу! Посилання на онлайн урок є у групі Viber

0.09.2025   Зустріч у Google meet о 13:45 

Урок № 1  

Тема.  Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у  тому числі на електронних носіях). Обговорення теми «Словники в нашому житті»

Кроки  до виконання

    😊 Передбачення: мапа, компас, море слів, величезна система...    Чи можна поєднати ці слова в одне ціле? І за яким правилом чи принципом?...
         
    😊    Поміркуймо! Хто такі лексикографи? Чому працю            лексикографів часто порівнюють із подвигом Геракла?
    
 😊  Пригадаймо! Що в перекладі з грецької мови означає lexikos і grapho? Які словники чи довідники ви маєте у своїй домашній бібліотеці чи в електронному форматі на персональному комп'ютері, планшеті?

    😊  Перегляньте урок онлайн 

 
😊   Опрацюйте матеріал підручника с.4-6

😊  Розгляньте підручник. Зміст у кінці підручника.
Зверніть увагу! На с.185-188 є додатки зі словничками для зручної роботи.

     
😊    Поспілкуймося!  - Яку роль у нашому житті відіграють словники?
- Чи варто відмовлятися від їхніх паперових версій?
- Які переваги для користувачів мають довідкові видання на електронних носіях порівняно з паперовими?
- Чи згодні ви з тим, що через декілька років лексикографічні джерела будуть лише в електронному форматі?

  😊   Зіставте! Вправа № 3 с.6 (усно)

  😊  Прочитайте! Вправа №5 с.6-7

😊 Попрацюйте письмово!  Завдання: укладіть словничок   найбільш уживаних щоденно слів, запишіть  10-15 слів 

ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Слова записуй у спільній  ПРЕЗЕНТАЦІЇ

😊😊 Домашнє завдання: повторіть  § 1 с.4-6


0.09.2025    Зустріч у Google meet о 

Урок № 2 

Тема.  Інформативна й нормативна функції словників.  УМР. Складання й редагування словникових статей. Укладання словників-мінімумів «Складні випадки наголошування»

Кроки  до виконання


😊 1. Поміркуйте!   Як ви розумієте вислів екологія слова?

😊 2. Поспостерігайте за мовленням своїх однокласників. Запишіть приклади, що не відповідають нормам сучасної української літературної мови. Доберіть правильні відповідники. 

😊 3. Вправа №7 с.8 (усно)

😊 4. Робота з підручником. Опрацюйте матеріал с.8-9. 

😊 5. Вправа № 5 с.9-10 (усно)

😊 6. Перегляньте урок онлайн

😊 7. Лабораторія юного мовознавця.

► Прочитайте слова й запишіть ті, значення яких вам не зрозуміле. 

Горілиць, видолинок, достеменно, дошкуляти, забарився, заввиграшки,  каблучка, навзнак, непереливки, осоння, свавілля, серпанок.

Ловіть підказку:

ДОШКУЛЯТИ. 1. Виводити з терпіння, з рівноваги, досаждаючи словами, діями.

НА́ВЗНАК. Обличчям догори, на спині; на спину.

НЕПЕРЕ́ЛИВКИ. Важко, скрутно приходиться комусь.

СЕРПАНОК. 1. Легка прозора тканина, 2. Головний убір заміжньої жінки. 3. Схожа на дим паволока, яка обмежує видимість предметів, пелена, димка.

ЗАВВИГРАШКИ. присл. Жартома, граючись, не докладаючи жодних зусиль, задарма.

ВИДОЛИНОК.  Невелика і неглибока улоговина; улоговинка. 

ОСОННЯ. 1. Незатінене місце, що освітлюється та обігрівається сонцем.  2. Бокова частина будівлі, освітлювана сонцем.


😊 8. Вправа №12 с.10 (письмово)

ОБОВ*ЯЗКОВО!!! Фото вправи №12 надішліть на ел.пошту   2017marchenkotatka@gmail.com  або у Viber


😊9. Дослідження "Я лексикограф". Укладіть словничок «Складні випадки наголошування». Запишіть 10 слів у спільній презентації     Записуй ТУТ   (Google презентація)

😊 Домашнє завдання: § 2 с.8-9 повторити 


Немає коментарів:

Дописати коментар