Вітаю, мої любі п'ятикласники!
Учні, що працюють на заочній формі, опрацьовують завдання самостійно в блозі. Якщо є така можливість, то приєднуються до онлайн-уроків.
Усі уроки мови:
УВАГА! Виконання контрольних робіт є обов'язковим.
Нижче подаю перелік обов'язкових для виконання робіт.
УКРАЇНСЬКА література. І семестр
Наш ПІДРУЧНИК (Українська література: для 5 класу ЗЗСО/ Т.Яценко, В.Пахаренко, О.Слижук. - К.: Видавничий дім "Освіта", 2024. - 256 с. : іл.)
30.10.2025
💦 2. Виконайте завдання КОНТРОЛЬНОЇ роботи (тест + письмова відповідь на питання) Підсумкова робота №1. Тисни ТУТ
Тема. Підсумкова робота за темами "Малі жанри фольклору та літератури". "Народні й літературні казки"
💦 1. УСНО ВЗАЄМОДІЮ. ЗАВДАННЯ. Складіть міркування на тему «Казка, що сподобалася найбільше ». Під час розповіді зазначте, яка казка сподобалася найбільше й чому, хто її автор (народна), про що ця казка (коротко), що вас вразило (здивувало), кому б порекомендували її прочитати й чому?
Говоріть чітко, послідовно, не поспішайте. Підготуйте, якщо є потреба, опорні слова або план розповіді. Тривалість – 1 хвилина.
КОМПЛЕКСНА РОБОТА №1
Малі жанри
фольклору та літератури. Народні й літературні казки
ГР1. УСНО ВЗАЄМОДІЮ. ЗАВДАННЯ. Складіть міркування на тему «Казка, що
сподобалася найбільше ». Під час розповіді зазначте, яка казка сподобалася найбільше й чому, хто її
автор (народна), про що ця казка (коротко), що вас вразило (здивувало), кому б порекомендували її прочитати й чому? Говоріть чітко, послідовно, не поспішайте. Підготуйте, якщо є потреба,
опорні слова або план розповіді. Тривалість – 1хвилина.
ГР2. ПРАЦЮЮ З ТЕКСТОМ
ЗАВДАННЯ. Прочитайте казку Ю.Смаль і письмово дайте відповіді на
питання.
КАЗКА ПРО ГОРОШКУ
Коли добре пригріло сонечко, у затишному стручку народилася малесенька
Горошка. У неї було ще шість сестричок-горошинок. Разом вони росли, дозрівали,
мріяли про те, що робитимуть, коли прийде час покидати домівку. І от, коли усі
зелені горошинки виросли, дбайлива рука господині зібрала їх у велику миску.
Горошка також приготувалася стрибнути в
миску. Аж раптом підсохлий будиночок зігнувся і вистрелив її в невідомість.
Вона спочатку не зрозуміла, що сталося. Минав час, увечері Горошці стало незатишно одній на порожньому
городі. Але поступово вона заснула. Уві сні щасливі горошинки всі разом лежали
у сухій теплій мисці й тихенько перемовлялися між собою...
— Ой, перепрошую, — Горошка прокинулась від того, що на неї впала важка Крапля. — Дуже перепрошую,
я зовсім не хотіла вас розбудити.
— Та нічого, — посміхнулася Горошка до Краплі, — бачте, ще й умили мене.
— А чому ви тут самі? — продзвеніла криштальним голоском гостя.
— Не знаю. Про мене забули.
— Напевно, вам дуже сумно самій?
— Сумно, — похнюпилася Горошка.
— А давайте, поки мене не покличуть на хмаринку, я побуду з вами.
— Це було б чудово.
Добра Крапля розповідала Горошці про
далекі краї. Добра Крапля розповідала Горошці
про далекі краї. "Уявіть, в Африці зовсім немає гороху. Там дуже спекотно,
ми намагаємося якомога рідше туди навідуватися, бо навіть не кожна моя
сестричка може дістатися до землі — одразу тікає назад, на хмаринку".
Горошка дивувалася чарівним розповідям.
— О, а є ще океани. Там дуже багато води! І зовсім немає землі.
— Напевно, мені було б там дуже затишно,— замріяно прошепотіла Горошка.
— Що ви, що ви! — заперечила Крапелька. — Там дуже солона вода.
Вони балакали так, поки сонечко не
пригріло, а тоді новій подрузі нашої горошинки довелося бігти додому... Щоранку
Горошку будила Крапля, вони розмовляли,
жартували, а потім прощалися.
Одного дня
після якоїсь особливо холодної ночі Крапля не прийшла. Горошка сумно
виглядала подругу, усе глибше ховаючись від холоду в землю. Так минув день,
другий, третій... Потім затягнув холодний дощ. Горошка вже зовсім заховалася в
землю, дуже хотіла спати.
— Що ж ти тут робиш? — почула вона сварливий голос десь згори. — Бач, що
вигадала, проростати на зиму. Хто ж так робить?
— Я не спеціально, — спробувала захищатися Горошка. — Просто було волого й
корінчики самі почали рости.
— Ой, і що ж мені з тобою робити? І з'їсти — не з'їси, і не давати ж тобі
пропасти від морозів? - промовила Мишка.
— Пані Мишко, чи не зустрічали ви мою подругу Краплю десь тут, на городі?
— Та ти що. Почалася осінь, і краплі вже не можуть бігати в гості, тепер у них
важка робота — щодня поливати землю дощем. Давай-но я посаджу тебе в себе в нірці, там тепло, ти
не замерзнеш, а весною ростимеш собі далі.
Мишка обережно діставала лапками корінчики
Горошки, потім поставила в гарненький
горщик, присипала землею і поставила в куток затишної нірки.
— Добре, хоч не самій зимувати, — задоволено пропищала Мишка. — А ввечері ми з
тобою питимемо чай.
— Дякую вам, пані Мишко, — усміхнулася Горошка.
А ще весною Горошка зустріне свою
невгамовну подругу Краплю. І вони знову будуть балакати про далекі подорожі,
про моря і озера.
—
Виявляється, миші зовсім-зовсім не страшні, — уже дрімаючи, подумала Горошинка.
1. Який жанр прочитаного
твору? А) оповідання; Б) вірш;
В) казка.
А)
Її відразу з'їла господиня. Б) Горошку
«вистрелило» із сухого стручка.
В)
Вона захотіла помандрувати.
А)
Кріт; Б) Черв’як; В) Мишка.
1 Горошка зустріла Краплю;
2 Горошка народилася в
стручку;
3 Крапля більше не прийшла;
4 Горошку «вистрелило» зі
стручка;
5 Мишка забрала Горошку в
нірку.
9. Поміркуйте і запишіть, що трапиться з Горошкою навесні? (5-7 речень)
У зошиті запиши так:
Моя улюблена пора року - це ... , тому що ....
10.10.2025
Завдання:
Виконай 👉 Тест "Лелія" Лесі Українки
08.10.2025
Завдання: с.50-55 прочитати казку "Лелія", переказати.
Виконай письмово: з казки випиши назви квітів, які згадуються у творі.
03.10.2025
01.10.2025
17.09.2025
1) Гра «Намистинки». Із поданих слів складіть і запишіть загадки. Розгадайте їх і запишіть розгадки в зошит.
1. Можна, заплющеними, що, із, очима, побачити.
2. Хоч, не, має, голок, кравцем, він, доволі, ніколи, був.
3. Куточку, і, сорочку, сидить, у, тче.
2) Уклади невеличку збірочку загадок, що чув/чула від рідних, близьких та знайомих або які тобі найбільше подобаються.
ОБОВ*ЯЗКОВО! Фото гри "Намистинки" надішли вчителю у Viber
10.09.2025
Завдання. 1) Вправа "Намистинки". Прислів'я та приказки розсипалися як намистинки. Початок і кінцівка загубилися. Віднови їх вигляд, усно склади всі прислів'я і приказки подані нижче. Із них 3, які найбільше сподобалися, запиши в зошит
*** 2) Намалюй власну ілюстрацію до одного із прислів’їв чи приказки, або ж підбери декілька світлин із власного фотоархіву, підписом до яких можуть слугувати прислів’я і приказки.
05.09.2025
03.09.2025
Творче завдання:





Немає коментарів:
Дописати коментар