Тема. Складносурядне речення (ССР), його будова. Засоби зв’язку між частинами складносурядного речення
Кроки до виконання
🎀 Налаштування на урок
🎀 1. Пригадаймо! Із чого складається граматична основа речення? Яка роль сполучників у мові? Для чого служать сполучники сурядності? На які види поділяються такі сполучники?
🎀 2. Спостерігаймо! Вправа 95 с.53
Завдання А. Побудуйте з двох простих речень складносурядне за допомогою сполучника сурядності і.
Реве синій Дніпро. і Шумлять колосом лани.
Завдання Б. Чи можна в поданому складносурядному реченні поставити питання від однієї частини до другої? Чи рівноправні за змістом ці частини?
Реве Дніпро, й лани широкополі медами пахнуть, колосом шумлять (А.Малишко).
[...], й [...].
🎀 3. Перегляньте уроки онлайн
🎀 4. Опрацюйте теоретичний матеріал с.54-55 + вивчіть правила
2. Візьміть участь у конкурсній онлайн-вікторині "Українська мова - наш скарб" Натисніть ТУТУВАГА! Зробіть скрін під час надсилання результатів вікторини! Це ваш додатковий високий бонус 😀
23.10.2024 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 15-16 (2 уроки)
Тема. Складне речення та його ознаки. Сполучникові й безсполучникові складні речення
Кроки до виконання
🌼 "Метафоричний криголам"
🌼 1. Пригадаймо! Що вивчає синтаксис? Що вивчає пунктуація? Що таке граматична основа речення? Які є види граматичних основ? Яке речення є простим, а яке - складним?
🌼 2. Спостерігаймо! Вправа № 80 с.48
Завдання 1. Зіставте складні речення.У якому з них частини з'єднано за допомогою сполучника, а в якому - без сполучника?
1. У саду достигли черешні, на городі почервоніла полуниця.
[...], [...].
2. Настя збирала полуницю, а Ваня рвав черешні.
[...], а [...].
3. Ваня збирав полуницю та рвав черешні, щоб Настя зварила вареники.
[...], ( щоб ... ).
Завдання 2. Побудуйте з двох простих речень складне за допомогою сполучника, а потім - без сполучника.
М'яч потрапив у ворота суперника. Ми з Тарасом зірвалися з крісел.
🌼 3. Перегляньте уважно урок онлайн про складне речення (хто не був на уроці онлайн)
🌼 2. Пригадаймо вивчене про члени речення, пряму мову, діалог, цитати (підручник с.13-38). Дайте усно відповіді на запитання №1-5 для самоперевірки с.44
🌺 1. Перегляньте табличку "Вимоги до мовлення" c.225
🌺 2. Прочитайте! Матеріал про види діалогів
Діалог-домовленістьвідбувається при вирішенні співрозмовниками питання про наміри, плани тощо. Це може бути діалог між двома друзями, двома студентами-медиками, двома вузько профільними спеціалістами різних галузей.
Діалог-розпитуванняможе бути одностороннім чи двостороннім. Двосторонній діалог позначає ініціативність обох партнерів. Це може бути діалог на тему відсутності одного із учнів у школі, обговорення опрацьованого навчального матеріалу, домашнього завдання, неправильно призначеного лікування. Найчастіше використовується діалог-розпитування зразка Лікар-Пацієнт (пацієнт має скарги, лікар розпитує), Учень-Учитель (учень розпитує вчителя про незрозумілий матеріал).
Наступним за складністю єдіалог —обмін враженнями (думками), метою якого є виклад свого бачення предмета, явища, події, коли співрозмовники висловлюють свою думку, погоджуються чи спростовують думки партнера. Створення діалогів такого типу передбачає володіння не лише спеціальною лексикою, але й багатогранність знань, їх комплексність.
Найскладнішим є діалог-обговорення (дискусія), коли співрозмовники намагаються виробити певне рішення, дійти певних висновків. Такі діалоги є абсолютно спонтанними і можуть виникати на різноманітних конференціях, зустрічах тощо.
🌺 3. Вправа 489 с.225-226.(письмово)Завдання 2: уявіть, що ви брали участь у презентації книжки "Ukraine. The Best". Сформулюйте за текстом статті 5-6 запитань. Використовуючи ці запитання, складіть діалог за змістом прочитаного (12-14 реплік).
👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
🌺🌺 ІІ. — Пропоную звернути увагу на доволі популярний сьогодні тип заробітку, як віддалена, або дистанційна, робота. Вона передбачає працю в зручний для вас час у зручному для вас місці, за вашою спеціальністю, а з роботодавцем спілкуєтесь безпосередньо через електронну пошту. Яким чином можна розпочати співпрацю з віддаленими організаціями? (Спочатку> відвідати їх сайти, переглянути розділи «Вакансії», а потім надіслати своє резюме). Для того щоб у вас не виникало проблем щодо складанням резюме, розуміння суті цього документа, грамотного його оформлення, будьте уважними сьогодні.
🌺 4. Перегляньте урок онлайн (Пояснення, що стосується резюме, дивіться з 4 хв. 37 секунди)
🌺 5. Прочитайте! Резюме — це документ, у якому коротко викладено особисті, освітні та професійні відомості про людину, адресований роботодавцеві. Складається особою, що бажає зайняти певну вакансію, під час прийому на роботу. Особливістю такого документа є стислість (його обсяг, як правило, не перевищує 1 аркуша).
Сьогодні однаково поширеними стають паперові й електронні резюме. Останні розміщують на спеціалізованих мережевих сайтах і відкриті для вільного доступу керівникам кадрових відділів підприємств, які набирають персонал.
🌺 6. Практикуймо!Прочитай зразок резюме, визнач наявні та відсутні в ньому реквізити.
РЕЗЮМЕ
Світницька Раїса Анатоліївна
м. Славута, вул. Ізяславська, 15, кв. 14
телефон: 7-26-15
електронна пошта: ...
м. Славута, 17 вересня 1989 року
заміжня, має 3-річну доньку
перекладач
2006-2011 — Рівненський державний гуманітарний університет, факультет іноземних мов, кваліфікація — викладач англійської та німецької мов;
2011-2014 — працювала перекладачем на заводі «Будфарфор». Перекладала технічні інструкції; 2014-2016 — працювала в Славутській загальноосвітній школі № 5 на посаді вчителя англійської мови.
12. 2017 р. Р. А. Світницька
🌺 7. УВАГА!Сайт для створення резюме (віртуальний практикум зі створення власного резюме)натисніть ТУТ
🌺8. Письмова робота:складіть та запишіть резюме(професію оберіть самостійно саме ту, яку ви мрієте у майбутньому здобути). Скористайтеся реквізитами!!!
🌻 10. Вправа № 69 с.39(письмово. Завдання: запишіть текст у формі діалогу, розставляючи пропущені розділові знаки. Знайдіть і підкресліть фразеологізми, усно поясніть їх значення)
🌻 Домашнє завдання:§ 6, 7 с.34-35, 38 вивчити правила
25.09.2024 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 7-8 (2 уроки)
Тема 1. Синтаксис. Пунктуація. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Тема 2. Непряма мова. Заміна прямої мови непрямою
Кроки до виконання
💢 1. Пригадай! Які є види мовленнєвої діяльності?
💢 2.Переказ тексту. Вправа № 518 с.242-244
💢 3. Спостерігаймо! Вправа № 34 с.26
Знайдіть у реченні пряму мову. Зверніть увагу на місце її щодо слів автора та на розділові знаки. Перебудуйте речення так, щоб: 1) уся пряма мова була перед словами автора; 2) уся пряма мова була після слів автора
"Сьогодні, - відповів Андрій, - будемо готуватися до олімпіади з біології".
4. Перегляньте уважно урок онлайн за посиланням
1) про пряму та непряму мову
2) про розділові знаки при прямій мові
💢 5. Попрацюйте з підручником с.26-27 (теорія+схеми речень з прямою мовою)
💢 6. Вправа 40 с.29 (письмово)
💢 7. Вправа 37 с.28(письмово. Речення № 2, 4, 6)
💢 8. Спостерігаймо! Вправа № 47 с.30
А. Зіставте речення. У якому з них чуже мовлення передано дослівно, без змін, а в якому - лише зі збереженням основного змісту?
Пряма мова :
"Васильку, го-ов! А йди сюди!" - гукнув з подвір'я батько.
Непряма мова:
Батько гукнув з подвір'я, щоб Василько йшов до нього.
Б. Перебудуйте подане речення з непрямою мовою на речення з прямою мовою.
Оля запитала в брата, що він хотів би на день народження.
💢 9. Перегляньте уважно урок онлайн за посиланням про заміну прямої мови непрямою АБО попрацюйтез матеріалом підручника с.31
💢 10. Вправа № 48 с. 32(усно)
💢 11. Вправа 52 с.33 (письмово. Завдання І, ІІ в підручнику)
- Що таке мова і мовлення? Кого називають адресатом мовлення?
- Які є види мовленнєвої діяльності? (с.220)
- Які є стилі та жанри мовлення?
- Які є різновиди читання та аудіювання?
🌼2. Вправа 482 с.219 (усно) Завдання І, ІІ.
🌺3. Робота за схемою с.220. Завдання: усно опиши мовленнєву ситуацію.
🌼4. Вправи 483, 484 с.220 (усно)
👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
🌺5. Опрацюй пам'ятку "Як працювати над вибірковим переказом" (підручник с.244)
Як працювати над вибірковим переказом тексту
1. Прочитайте текст.
2. Визначте тему й основну думку.
3. Вдумайтеся в тему, запропоновану для вибір переказу.
4. Виберіть із тексту матеріал, необхідний для розкриття теми (він може знаходитися в різних місцях тексту).
5. Визначте основну думку переказу.
6. Продумайте композицію переказу, тип мовлення.
7. Складіть план переказу.
8. Перекажіть прочитане.
🌼6. Вправа 518 с.242-244. (письмово)Завдання: прочитайте текст вдруге. За планом усно перекажіть частину, у якій розповідається про килимарство й ковальство. Обов'язково запишіть назву тексту, складений план вибіркового переказу. Усно перекажіть текст за планом.
У зошиті запиши так:
Назва тексту: Художні промисли
Стиль тексту: ... (визнач і запиши)
Тема тексту: ... (визнач і запиши)
Основна думка тексту: ... (визнач і запиши)
План (Це зразок. Пунктів плану може бути більше!!!)
2. Попрацюйте з підручником + з поданими нижче схемами. Повторіть вивчене с.17, 18, 23
ПРАКТИЧНИЙ БЛОК.
3. Вправа 14 с.17(усно)Завдання І у підручнику.
Зверніть увагу!Слова о, ой, коли вони інтонаційно тісно зв'язані з дальшим звертанням (тобто після них немає паузи), комою не відокремлюємо.
Займенники ти, ви в будь-якому відмінку до групи звертання не входять.
4. Вправа 18 с.18-19 (письмово)Завдання: спишіть речення №3,5,6, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова відповідно до їхньої стнтаксичної ролі.
5. Вправа 27 с.21(письмово)Завдання:перебудуйте подані речення №1,2,3,4 на речення з відокремленими членами. Утворені речення запишіть.
6. Вправа № 32 с.22(письмово)Завдання: спишіть речення №3,4,5,7, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть означення й обставини як члени речення.
Доброго ранку, любі мої учні! Вітаю Вас з початком 2024-2025 навчального року! Бажаю Вам наполегливості, натхнення, творчості! Усім нам миру, перемоги та офлайн-зустрічі у нашому ліцеї!
Немає коментарів:
Дописати коментар