🌼 Розгляньте хмаринку "літніх" слів. Завдання: випишіть 5 слів, які найбільше сподобались, і складіть з ними речення у вигляді індивідуального побажання-завдання на канікули.
🌼 Розгляньте кроссенс – це побажання вам на літо. А ваше завдання – розгадати, чого я бажаю вам)))
І головне побажання 👇
21.05.2025 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 67-68
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого. Порядок слів у реченні. Граматична основа. Види речень. Основні орфограми
Кроки до виконання
Для уважних та кмітливих!!! 🌷 1. Пригадайте!
- Що таке граматична основа? Якою вона може бути?
- Які є види присудків? А підметів?
- Яким може бути порядок слів у реченні? (прямим та непрямим (інверсія)
- Які є види речень за наявністю головних членів речення?
- Які є види односкладних речень?
- Які є види речень за наявністю граматичних основ?
- Яке речення є простим, яке - складним?
- Які є види складних речень?
🌷 2. Самостійна робота. Вправа № 440 с.204 (письмово. Речення № 4, 5 - визначити граматичні основи + скласти схеми) ОЦІНЮВАННЯ: 5+5=10 б.
🌻Домашнєзавдання:повторіть вивчене про види речень, способи вираження граматичної основи, види односкладних речень
Для уважних та кмітливих!
07.05.2025 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 63-64
Тема. Семестровий контрольний диктант. РМ.Контрольне читання тексту. Усне коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему
Кроки до виконання
❗❗❗Культура мовлення с.201
- антисуржик
- розрізняймо
- наголошуймо правильно
✨ 1. Повторіть вивчені
-- орфограми (написання власних назв, складних слів, апострофа, не з різними частинами мови);
-- пунктограми (розділові знаки в розповідному, питальному реченні, при відокремлених членах речення, у ССР та СПР)
✨ 2. Напишіть семестровий контрольний диктант
1) Запишіть у зошиті так:
Сьоме травня
Семестровий контрольний диктант
Історія морозива
2) Прослухайте уважно текст диктанту.
3) Запишіть текст під диктовку.
Якщо у тексті є числівники, то записуємо їх словами, а не цифрами!
✨✨✨ Домашнє завдання:§ 33-35 с.189, 192, 195-196 повторити, підготуватися до КР
30.04.2025 9-А клас. Асинхронно
9-Б клас.Асинхронно
Уроки № 61-62 (2 уроки)
Тема. Види й засоби міжфразового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності.
РМ. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту
Кроки до виконання
❗❗❗Культура мовлення с.133(повторити с.74)
- антисуржик
- розрізняймо
- наголошуймо правильно
✨ 1. Пригадаймо!
- Що таке займенники, прислівники, сполучники?
- Які слова називають синонімами?
✨ 2. Спостерігаймо! Вправа № 423 с.195 (усно)
✨ 3. Перегляньте урок онлайн
✨ 4. Опрацюйте теоретичний матеріал с.195-196
✨ 5. Вправа № 424, 425 с.197-198 (усно)
✨ 6. Вправа № 426с.198 (письмово)
✨ 7. Вправа № 429с.198 (письмово)
👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
✨ 8. Пригадаймо!
- Що таке конспект?
- З якою метою його складають?
✨ 9. Опрацюйте теоретичний матеріал с.248-249
✨ 10. Вправа № 523 с.249-250 (письмово)
ОБОВ*ЯЗКОВО! Фото вправ № 426, 429, 523 додай у класрум
🌻 Домашнє завдання: § 35 с.195-196 вивчити
23.04.2025 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 59-60
Тема. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. Текст, його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці. РМ. Тези прочитаної науково-пізнавальної статті
Кроки до виконання
❗❗❗Культура мовлення с.74-75 (повторити с.46)
- антисуржик
- розрізняймо
- наголошуймо правильно
✨ 1.Пригадаймо!
- Що таке тема й основна думка тексту?
- Що таке вступ, основна частина, кінцівка тексту?
✨ 2. Робота з текстом. Вправа №407 с.188 (усно)
Завдання: - визначте тип і стиль мовлення тексту;
- тему й основну думку;
- сформулюйте і запишіть два запитання до тексту.
✨ 3. Опрацюйте правила с.189 + с.193
✨ 4. Вправа № 410 с.190
Завдання: розташуйте частини тексту в такій послідовності, яка найбільше сприяла б розкриттю його теми й основної думки.
✨ 5.Робота з текстом. Вправа № 414с.191-192 (усно)
Завдання: - визначте тип і стиль мовлення тексту;
- тему й основну думку;
- визначте три мікротеми тексту. Яка група речень розкриває кожну з них?
- Знайдіть абзацні відступи. Чи співзвучний поділ тексту на абзаци з визначеними мікротемами.
- Чи можна вважати виділені речення тематичними, тобто такими, що несуть у собі найважливішу інформацію мікротеми.
✨ 6.Вправа № 415с.192 (усно)
✨ 7. Вправа № 416с.192 (письмово)
👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.
Тема. Складне речення з різними видами зв’язку (узагальнення вивченого). Контрольна робота №5. Складне речення з різними видами зв’язку. Тестові завдання
Кроки до виконання
✨ Емоційне налаштування
✨ 1. Пригадайте правила про складне речення з різними видами зв’язку. с.166-167, 170-171, 174
✨ 2. Вправа № 397 с. 180 (письмово. Завдання:знайти речення з різними видами зв'язку, записати, підкреслити граматичні основи, скласти схеми)
Тема. Складне речення з різними видами зв’язку. Складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. Розділові знаки в складному реченні з різними видами зв’язку
Кроки до виконання
✨ Емоційне налаштування
❗❗❗Культура мовленняс.24, 46, 74-75
- антисуржик
- розрізняймо
- наголошуймо правильно
✨ 1. Пригадаймо! У чому полягає відмінність між сполучниковим та безсполучниковим зв'язком?
✨ 2. Спостерігаймо! Вправа № 379 с.173 (усно)
А. Визначте вид зв'язку частин у кожному реченні.
1. Стародавня Ольвія давно їх цікавить, давно їм хочеться досліджувати її, розкопувати її.
2. Давно їм хочеться досліджувати, розкопувати Ольвію, щоб дізнатися, чому вона загинула.
Б. Визачте, які види зв'язку є в поданому нижче реченні, утвореному з двох попередніх.
Стародавня Ольвія давно їх цікавить, давно їм хочеться досліджувати її, розкопувати її, щоб дізнатися, чому вона загинула... (Олесь Гончар)
✨ 3.Опрацюйте матеріал підручника с.174 АБО перегляньте урок онлайн
Тема. Складне речення з різними видами зв’язку. Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком. Складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. Розділові знаки в складному реченні з різними видами зв’язку
Кроки до виконання
✨ Емоційне налаштування
✨ 1. Пригадаймо!Які є види зв'язку частин сполучникових складних речень?
✨ 2. Спостерігаймо та міркуймо! Вправа № 358 с.166
А. Визначте, частини якого речення з'єднано сурядним зв'язком, а якого - підрядним.
За лозами темні ліси, а над річкою й над лісами вечірнє небо.
Над річкою й над лісами вечірнє небо, якого я ніколи таким ще не бачив.
Б. Визначте кількість частин у поданому нижче реченні. Яким зв'язком з'єднано ці частини?
За лозами темні ліси, а над річкою й над лісами вечірнє небо, якогоя ніколи таким ще не бачив.
В. Зробіть висновок про основні ознаки складного речення із сурядним і підряним зв'язком.
✨ 3. Перегляньте урок онлайн та опрацюйте матеріал підручника с.166-167
✨ 4. Вправа №359 с.167 (письмово)
✨ 5. Вправа № 363с.168(письмово)
✨ 6. Пригадаймо! Коли між частинами ССР, з'єднаними сполучником і, кому не ставимо?
✨ 7. Спостерігаймо! Вправа № 369 с.170 (усно)
А. Прочитайте речення. Зверніть увагу на кому між виділеними сполучниками. Чи можна підрядну частину вилучити без шкоди для всього речення?
Я заїду до вас уранці, і, якщо нам нічого не завадить, ми зможемо попрацювати над рукописом.
Б. Зіставте попереднє речення з поданим нижче. Чи можна тепер підрядну частину вилучити без шкоди для будови всього речення?
Я заїду до вас уранці, і якщо нам нічого не завадить, ми зможемо попрацювати над рукописом.
В.Зробіть висновок, у якому випадку між двома сполучниками ставимо кому.
✨✨Домашнєзавдання: Проєкт. Створіть рекламу безсполучникових складних речень. Детальніше на с.157 Фотоквест "Рідна мова в кадрі"(виконати до 21.03.25)
12.03.2025 9-А клас. Асинхронно
9-Б клас.Асинхронно
Уроки № 49-50 (2 уроки)
Тема. РМ. Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень із різними видами зв’язку)
Кроки до виконання
✨ Емоційне налаштування. За традицією у березні проходять тижні української мови, української та зарубіжної літератури. Тож пропоную вам, скласти пазл і записати вислів про мову 👇
1) Обери пазл і склади його "Образ Т.Шевченка на картинах-ілюзіях О.Шупляка" Скрін результату надішли вчителеві
✨ 1. Робота з пам’яткою «Як готуватися до вибіркового переказу тексту наукового стилю».
Прочитати текст.
Визначити основну думку опрацьованого тексту.
Вибрати з тексту лише той матеріал, який необхідний для повного розкриття пропонованої теми.
Визначити основну думку переказу (вона може збігатися або ні з основною думкою тексту).
Визначити композицію переказу, тип мовлення.
Виписати слова-терміни.
Скласти складний план вибіркового переказу.
Дібрати слова та речення для зв’язку частин тексту.
Написати вибірковий переказ тексту наукового стилю.
✨ 2. Вправа № 520 с.244-246
Завдання:
1) Прочитайуважно текст. Визнач частини, у яких розповідається про історію Олімпійських ігор та спорудження й долю статуї Зевса.
2) Поділи текст на логічно завершені частини. Усно визнач головне і другорядне в тексті (переказ є вибірковим)
3) У зошиті запиши так:
Назва тексту: Зевс Олімпійський
Стиль тексту: ... (визнач і запиши)
Тема тексту: ... (визнач і запиши)
Основна думка тексту: ... (визнач і запиши)
План (Це зразок. Пунктів плану може бути більше!!!)
І.
ІІ.
1.
2.
3.
ІІІ.
✨ 3. Напиши письмовий переказ тексту
ОБОВ*ЯЗКОВО! Фото роботи надішли у класрум 2017marchenkotatka@gmail.com(Робота оцінюється так: стиль, тема - по 0,5 б., ідея, кожне з 4 питань - по 1 б., план - 6 б., тобто загальний бал - 12 + переказ тексту на наступному уроці)
✨ Емоційне налаштування. За традицією у березні проходять тижні української мови, української та зарубіжної літератури. Тож пропоную вам, скласти пазл і записати вислів про мову 👇
Тема. Безсполучникове складне речення. (БСР). Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення. Кома та крапка з комою в БСР
Кроки до виконання
❗❗❗Культура мовлення с.24
- антисуржик
- розрізняймо
- наголошуймо правильно
💦 1. Пригадаймо! Які є види складних речень? За допомогою яких засобів поєднуємо частини ССР та СПР?
2. Спостерігаймо та міркуймо! Вправа № 282 с.136 (усно).
А. Визначте, у якому складному реченні частини з'єднано без сполучника, а отже, воно є безсполучниковим.
1) Тиша навкруги, сплять в росі луги.
2) Пройшов дощ, і дерева заясніли під сонцем.
Б. Яке з поданих безсполучникових речень можна перебудувати на складносурядне, а яке - на складнопідрядне?
1) Плине білий човник, вітер ледве дише.
2) Раптом вовк насторожився: йому почулися постріли.
В. Зробіть висновок про особливості безсполучникових складних речень 👇
Інтонація безсполучникового речення
💦 3. Перегляньте уважно урок онлайн + опрацюйте правила на с.136-138
💦 4. Вправа № 283 с.138 - 139 (усно)
💦 5. Вправа № 284 с.139 (письмово)
💦 6. Вправа № 287с.140 (усно)
💦 7. Пригадаймо! Коли між частинами ССР ставимо кому й крапку з комою?
💦 8. Спостерігаймо! Вправа № 295с.142 (усно)
А. Перебудуйте подане БСР на ССР. Чи так само між частинами утвореного речення треба ставити кому?
Ми йшли в поля доріжкою вузькою, вечірній вітер бігав по вівсі.
Б. Який розділовий знак стоїть між частинами поданого речення? Чи є в середині частин свої розділові знаки?
Не титули і не герби, не банків лондонських скарби - зарука щастя й миру; ні, не гонитва за добром, не книги й докторський диплом дають утіху щиру (Р.Бернс)
В. Зробіть висновок про використання коми й крапки з комою між частинами БСР.
💦 9. Опрацюйте матеріал підручника с.142
💦 10. Вправа № 297 с.143 (письмово. Завдання І, ІІ)
🌻 Домашнє завдання: § 22 с.117-119 вивчити правила
_____________________________
22.01.2025 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 35-36 (2 уроки)
Тема. Складнопідрядні речення з підрядними причини, наслідку. Складнопідрядні речення з підрядними мети, умови, допусту
Кроки до виконання
🎄 1. Спостерігаймо! Вправа № 223 с.108.
1) Утворіть з поданих простих речень одне складнопідрядне з підрядною частиною причини.
1. Вода в озері дуже чиста. 2. Пливеш у човні й бачиш дно.
Схема-підказка: [...], (бо ...). + питання-підказка: з якої причини?
2) У якому з поданих речень підрядна частина виражає причину, а в якому - наслідок.
1. Пливеш у човні й бачиш дно, бо вода в озері дуже чиста. [...], (бо ...).
2. Вода в озері дуже чиста, так що пливеш у човні й бачиш дно. [...], (так що ...).
🎄 2. Перегляньтеонлайн-уроки + / абоопрацюйте теоретичний матеріал підручника с. 108-109, 110
УВАГА! Це такі незвичайні підрядні речення, у яких від головної частини до підрядної ми не можемо поставити питання. У схемі ставимо тільки стрілочку від головного речення до залежного.
🎄 2. Пригадаймо! Що таке додаток? На які питання він відповідає?
🎄3. Спостерігайте! Вправа № 185 с.93 (усно)
А. Прочитайте речення зі з'ясувальними підрідними частинами й укажіть ці частини. На питання якого члена речення вони відповідають? Від слова якої частини мови ставимо це питання?
1. Я не розумів, чому футбольна перемога залежить і від мене.
2. Відчуваєте, як тут тепло?
Б.Утворіть із двох поданих речень складнопідрядне, у якому підрядна частина з'ясовувала б значення виділеного слова.
1. Усі знали, ... 2. Відбудеться зустріч.
В. Зробіть висновок, яка відмінність у значенні й засобах зв'язку СПР із з'ясувальними підрядними частинами та СПР з означальними підрядними.
🎄 4. Перегляньте уважно урок онлайн
🎄 5. Опрацюйте правила с.93-94, вивчіть їх.
Зверніть увагу, як позначаються у схемі головна [...] та підрядна (...) частини. Від головної до підрядної ставимо стрілочку і записуємо питання.
🎄 6. Вправа № 187 с.94-95 (письмово)Завдання: спишіть речення, поставте розділові знаки, підкресліть головні члени речення, складіть схеми.
🎄 7. Вправа № 194 с.97 (письмово) Завдання: відновіть складнопідрядні речення,з'єднавши їхні частини з правої та лівої колонок, запишіть їх. Визначте вид кожного СПР, підкресліть головні члени речення, складіть схеми.
🎄5. Пригадаймо! На які питання відповідають означення, додаток, обставина?
🎄6. Вправа № 162 с.83 (усно. Завдання В)
🎄7. Опрацюйте матеріал підручника с.84-85
🎄8. Вправа № 166 с.86 (письмово)
🎄9. Коло думок. Вправа № 167 с.86 (усно)
Щоб закріпити вивчене перегляньте відео
🎄10. Пригадаймо! Що таке означення?
🎄11. Спостерігаймо! Вправа № 172 с.88 (усно)
А. Прочитайте речення з означальними підрядними частинами й укажіть ці частини. На які питання вони відповідають? Від якої частини мови ставимо це питання?
1. Єсть такі у світі речі, від яких душа сія (П.Тичина)
[...], (від яких ...).
2. Дивлюся на берізоньку в зажурі, що виросла тендітною на мурі (Д.Павличко)
[...], (що ...).
Б. Утворіть із двох поданих речень складнопідрядне, у якому підрядна частина розкривала б ознаку предмета.
1. Угорі озвалися журавлі. 2. Журавлі летіли в далекий край.
Підказка-схема:[...], (які ...).
В. Зробіть висновок про особливості СПР з означальними підрядними частинами.
🎄12. Перегляньте урок онлайн
🎄13. Опрацюйте теоретичний матеріал с.88-89 вивчіть
Тема 2. Контрольна робота з теми“Складне речення. Складносурядне речення”. Тестові завдання
Кроки до виконання
Сьогодні пишемо семестровий диктант. Для цього пригадайте вивчені орфограми (правопис слів) та вивчені пунктограми (вживання розділових знаків)
1. Прослухайте уважно текст "Метелик" та запишіть текст під диктовку
У зошиті запишіть так:
Одинадцяте грудня
Контрольний семестровий диктант
Метелик
ОБОВ*ЯЗКОВО! Фото роботи надішліть у класрум (Робота оцінюється так: загальний бал - 12. Пам'ятайте, що орфографічні/граматичні, синтаксичні помилки забирають ваші бали!)
🎄 2. Пригадайте матеріал§§ 9, 10, 11, 12.
🎄3. Самоперевірка. Готуємося до тематичного оцінювання с.71-73. Виконайте тестові завдання №1-9.
ОЦІНЮВАННЯ: 11 б.
🎄4. Виконайте завдання Контрольної роботи з теми “Складне речення. Складносурядне речення”. Тестові завдання 👉КР №2. ССР(Google форма)
🌻 Домашнє завдання:§§ 9, 10, 11, 12 повторити правила про ССР.
04.12.2024 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 25-26
Тема. РМ. Ділове мовлення. Заява. Аналіз докладного переказу тексту публіцистичного стилю з творчим завданням. Розділові знаки в складносурядному реченні. Узагальнення вивченого з теми “Складносурядне речення”
Кроки до виконання
🎀🎀 Налаштування на урок
Утворіть речення, охарактеризуйте їх за будовою.
🎀 1. Вправа № 508 с.237-238.Завдання:розгляньте уважно зразки заяв та дайте відповіді на питання с.238
🎀 2. Прочитайте теоретичний матеріал про заяву, її реквізити с.238
🎀 3. Письмова робота. Завдання: за зразком № 2 на с.238 напишіть власну заяву про зарахування до 10 класу нашого ліцею. Пригадайте назву нашого ліцею, прізвище, ім'я, по батькові директора ліцею, власну адресу.
ОБОВ*ЯЗКОВО! Фото роботи надішли на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com(Робота оцінюється так: загальний бал - 12. Пам'ятай, що орфографічні/граматичні, синтаксичні помилки забирають твої бали!)
🎀 4. Перегляньте уроки онлайн, щоб повторити матеріал про розділові знаки у ССР + у підручнику правила про кому та крапку з комою у ССР с.60; про тире с.64
🎀 8. Самоперевірка. Готуємося до тематичного оцінювання с.71-73. Виконайте тестові завдання №1-9.
ОЦІНЮВАННЯ: 10 б.
ОБОВ*ЯЗКОВО! Для учнів, які не були на уроці онлайн!!!Фото вправ №133, 138 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com(Робота оцінюється так: кожна вправа - 5 б., загальний бал - 10).
🎀 1. Пригадаймо!- Що таке однорідні члени речення? - За яких умов між однорідними членами речення кому не ставимо? - Які є види речень за метою висловлювання?
🎀 2. Спостерігаймо! Вправа № 109 с.59
А. З'ясуйте, у якому складносурядному реченні є спільне для обох частин слово. Чи є між частинами цього речення кома?
Сьогодні йде дощ і свище вітер.
Іде дощ, і свище вітер.
Б. З'ясуйте, у якому складносурядному реченні частини з'єднано протиставним сполучником. Чи є між частинами цього речення кома?
🎀 2. Вправа №1. Завдання: записати речення, визначити граматичні основи, скласти схеми, зробити короткий аналіз речень.
Нове століття вже на видноколі, і час новітню створює красу (Л.Костенко).
Раптом у двір ввійшов якийсь дядько, і вони із Семеном поспішно, таємниче почали про щось говорити (В.Винниченко).
І стонадцятий сніг ті поля притрусив, й уже прилетять не ті самі лелеки (Л.Костенко).
То крякне крук, то коник заірже (Л.Костенко).
Чи біля тебе душу відморожу, чи біля тебе полум’ям згорю (Л.Костенко).
Лютували шаблі, і коні бігали без вершників, і Половці не пізнавали один одного, а з неба палило сонце, а гелгання бійців нагадувало ярмарок, а пил уставав, як за чередою, і ось розбіглись усі по степу, й Оверко переміг (Ю.Яновський).
Машину повело, і ми згубили шлях (Л.Костенко).
🎀 3. Опрацюйте пам'ятки на с. 229
🎀 4. Вправа № 495 с.227-229
Завдання:
1) Прочитайуважно текст.
2) Поділи текст на логічно завершені частини. Усно визнач головне і другорядне в тексті (переказ є стислим)
3)У зошиті запиши так:
Назва тексту: Музика дзвону
Стиль тексту: ... (визнач і запиши)
Тема тексту: ... (визнач і запиши)
Основна думка тексту: ... (визнач і запиши)
План (Це зразок. Пунктів плану може бути більше!!!)
І.
ІІ.
1.
2.
3.
ІІІ.
ОБОВ*ЯЗКОВО! Фото роботи надішли на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com(Робота оцінюється так: стиль, тема - по 0,5б., ідея, кожне з 4 питань - по 1б., план - 6 б., тобто загальний бал - 12)
🎀 5. Робота над контрольним есе“Що робить мене щасливим(ою)”
1) Спочатку з'ясуй, що таке щастя?
2) Визначся із власним розумінням щастя.
3) Обміркуй, про що ти будеш писати, якою буде послідовність викладу думок.
4) Коротко на чернетці запиши текст, прочитай, відредагуй. Запиши в зошит.
!!! Пам'ятай, що в есе повинна відчуватися чітка авторська позиція.
Тема. Складносурядне речення (ССР), його будова. Засоби зв’язку між частинами складносурядного речення
Кроки до виконання
🎀 Налаштування на урок
🎀 1. Пригадаймо! Із чого складається граматична основа речення? Яка роль сполучників у мові? Для чого служать сполучники сурядності? На які види поділяються такі сполучники?
🎀 2. Спостерігаймо! Вправа 95 с.53
Завдання А. Побудуйте з двох простих речень складносурядне за допомогою сполучника сурядності і.
Реве синій Дніпро. і Шумлять колосом лани.
Завдання Б. Чи можна в поданому складносурядному реченні поставити питання від однієї частини до другої? Чи рівноправні за змістом ці частини?
Реве Дніпро, й лани широкополі медами пахнуть, колосом шумлять (А.Малишко).
[...], й [...].
🎀 3. Перегляньте уроки онлайн
🎀 4. Опрацюйте теоретичний матеріал с.54-55 + вивчіть правила
2. Візьміть участь у конкурсній онлайн-вікторині "Українська мова - наш скарб" Натисніть ТУТУВАГА! Зробіть скрін під час надсилання результатів вікторини! Це ваш додатковий високий бонус 😀
23.10.2024 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 15-16 (2 уроки)
Тема. Складне речення та його ознаки. Сполучникові й безсполучникові складні речення
Кроки до виконання
🌼 "Метафоричний криголам"
🌼 1. Пригадаймо! Що вивчає синтаксис? Що вивчає пунктуація? Що таке граматична основа речення? Які є види граматичних основ? Яке речення є простим, а яке - складним?
🌼 2. Спостерігаймо! Вправа № 80 с.48
Завдання 1. Зіставте складні речення.У якому з них частини з'єднано за допомогою сполучника, а в якому - без сполучника?
1. У саду достигли черешні, на городі почервоніла полуниця.
[...], [...].
2. Настя збирала полуницю, а Ваня рвав черешні.
[...], а [...].
3. Ваня збирав полуницю та рвав черешні, щоб Настя зварила вареники.
[...], ( щоб ... ).
Завдання 2. Побудуйте з двох простих речень складне за допомогою сполучника, а потім - без сполучника.
М'яч потрапив у ворота суперника. Ми з Тарасом зірвалися з крісел.
🌼 3. Перегляньте уважно урок онлайн про складне речення (хто не був на уроці онлайн)
🌼 2. Пригадаймо вивчене про члени речення, пряму мову, діалог, цитати (підручник с.13-38). Дайте усно відповіді на запитання №1-5 для самоперевірки с.44
🌺 1. Перегляньте табличку "Вимоги до мовлення" c.225
🌺 2. Прочитайте! Матеріал про види діалогів
Діалог-домовленістьвідбувається при вирішенні співрозмовниками питання про наміри, плани тощо. Це може бути діалог між двома друзями, двома студентами-медиками, двома вузько профільними спеціалістами різних галузей.
Діалог-розпитуванняможе бути одностороннім чи двостороннім. Двосторонній діалог позначає ініціативність обох партнерів. Це може бути діалог на тему відсутності одного із учнів у школі, обговорення опрацьованого навчального матеріалу, домашнього завдання, неправильно призначеного лікування. Найчастіше використовується діалог-розпитування зразка Лікар-Пацієнт (пацієнт має скарги, лікар розпитує), Учень-Учитель (учень розпитує вчителя про незрозумілий матеріал).
Наступним за складністю єдіалог —обмін враженнями (думками), метою якого є виклад свого бачення предмета, явища, події, коли співрозмовники висловлюють свою думку, погоджуються чи спростовують думки партнера. Створення діалогів такого типу передбачає володіння не лише спеціальною лексикою, але й багатогранність знань, їх комплексність.
Найскладнішим є діалог-обговорення (дискусія), коли співрозмовники намагаються виробити певне рішення, дійти певних висновків. Такі діалоги є абсолютно спонтанними і можуть виникати на різноманітних конференціях, зустрічах тощо.
🌺 3. Вправа 489 с.225-226.(письмово)Завдання 2: уявіть, що ви брали участь у презентації книжки "Ukraine. The Best". Сформулюйте за текстом статті 5-6 запитань. Використовуючи ці запитання, складіть діалог за змістом прочитаного (12-14 реплік).
👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
🌺🌺 ІІ. — Пропоную звернути увагу на доволі популярний сьогодні тип заробітку, як віддалена, або дистанційна, робота. Вона передбачає працю в зручний для вас час у зручному для вас місці, за вашою спеціальністю, а з роботодавцем спілкуєтесь безпосередньо через електронну пошту. Яким чином можна розпочати співпрацю з віддаленими організаціями? (Спочатку> відвідати їх сайти, переглянути розділи «Вакансії», а потім надіслати своє резюме). Для того щоб у вас не виникало проблем щодо складанням резюме, розуміння суті цього документа, грамотного його оформлення, будьте уважними сьогодні.
🌺 4. Перегляньте урок онлайн (Пояснення, що стосується резюме, дивіться з 4 хв. 37 секунди)
🌺 5. Прочитайте! Резюме — це документ, у якому коротко викладено особисті, освітні та професійні відомості про людину, адресований роботодавцеві. Складається особою, що бажає зайняти певну вакансію, під час прийому на роботу. Особливістю такого документа є стислість (його обсяг, як правило, не перевищує 1 аркуша).
Сьогодні однаково поширеними стають паперові й електронні резюме. Останні розміщують на спеціалізованих мережевих сайтах і відкриті для вільного доступу керівникам кадрових відділів підприємств, які набирають персонал.
🌺 6. Практикуймо!Прочитай зразок резюме, визнач наявні та відсутні в ньому реквізити.
РЕЗЮМЕ
Світницька Раїса Анатоліївна
м. Славута, вул. Ізяславська, 15, кв. 14
телефон: 7-26-15
електронна пошта: ...
м. Славута, 17 вересня 1989 року
заміжня, має 3-річну доньку
перекладач
2006-2011 — Рівненський державний гуманітарний університет, факультет іноземних мов, кваліфікація — викладач англійської та німецької мов;
2011-2014 — працювала перекладачем на заводі «Будфарфор». Перекладала технічні інструкції; 2014-2016 — працювала в Славутській загальноосвітній школі № 5 на посаді вчителя англійської мови.
12. 2017 р. Р. А. Світницька
🌺 7. УВАГА!Сайт для створення резюме (віртуальний практикум зі створення власного резюме)натисніть ТУТ
🌺8. Письмова робота:складіть та запишіть резюме(професію оберіть самостійно саме ту, яку ви мрієте у майбутньому здобути). Скористайтеся реквізитами!!!
🌻 10. Вправа № 69 с.39(письмово. Завдання: запишіть текст у формі діалогу, розставляючи пропущені розділові знаки. Знайдіть і підкресліть фразеологізми, усно поясніть їх значення)
🌻 Домашнє завдання:§ 6, 7 с.34-35, 38 вивчити правила
25.09.2024 9-А клас. Зустріч у Google meet о 9:00
9-Б клас.Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 7-8 (2 уроки)
Тема 1. Синтаксис. Пунктуація. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Тема 2. Непряма мова. Заміна прямої мови непрямою
Кроки до виконання
💢 1. Пригадай! Які є види мовленнєвої діяльності?
💢 2.Переказ тексту. Вправа № 518 с.242-244
💢 3. Спостерігаймо! Вправа № 34 с.26
Знайдіть у реченні пряму мову. Зверніть увагу на місце її щодо слів автора та на розділові знаки. Перебудуйте речення так, щоб: 1) уся пряма мова була перед словами автора; 2) уся пряма мова була після слів автора
"Сьогодні, - відповів Андрій, - будемо готуватися до олімпіади з біології".
4. Перегляньте уважно урок онлайн за посиланням
1) про пряму та непряму мову
2) про розділові знаки при прямій мові
💢 5. Попрацюйте з підручником с.26-27 (теорія+схеми речень з прямою мовою)
💢 6. Вправа 40 с.29 (письмово)
💢 7. Вправа 37 с.28(письмово. Речення № 2, 4, 6)
💢 8. Спостерігаймо! Вправа № 47 с.30
А. Зіставте речення. У якому з них чуже мовлення передано дослівно, без змін, а в якому - лише зі збереженням основного змісту?
Пряма мова :
"Васильку, го-ов! А йди сюди!" - гукнув з подвір'я батько.
Непряма мова:
Батько гукнув з подвір'я, щоб Василько йшов до нього.
Б. Перебудуйте подане речення з непрямою мовою на речення з прямою мовою.
Оля запитала в брата, що він хотів би на день народження.
💢 9. Перегляньте уважно урок онлайн за посиланням про заміну прямої мови непрямою АБО попрацюйтез матеріалом підручника с.31
💢 10. Вправа № 48 с. 32(усно)
💢 11. Вправа 52 с.33 (письмово. Завдання І, ІІ в підручнику)
- Що таке мова і мовлення? Кого називають адресатом мовлення?
- Які є види мовленнєвої діяльності? (с.220)
- Які є стилі та жанри мовлення?
- Які є різновиди читання та аудіювання?
🌼2. Вправа 482 с.219 (усно) Завдання І, ІІ.
🌺3. Робота за схемою с.220. Завдання: усно опиши мовленнєву ситуацію.
🌼4. Вправи 483, 484 с.220 (усно)
👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
🌺5. Опрацюй пам'ятку "Як працювати над вибірковим переказом" (підручник с.244)
Як працювати над вибірковим переказом тексту
1. Прочитайте текст.
2. Визначте тему й основну думку.
3. Вдумайтеся в тему, запропоновану для вибір переказу.
4. Виберіть із тексту матеріал, необхідний для розкриття теми (він може знаходитися в різних місцях тексту).
5. Визначте основну думку переказу.
6. Продумайте композицію переказу, тип мовлення.
7. Складіть план переказу.
8. Перекажіть прочитане.
🌼6. Вправа 518 с.242-244. (письмово)Завдання: прочитайте текст вдруге. За планом усно перекажіть частину, у якій розповідається про килимарство й ковальство. Обов'язково запишіть назву тексту, складений план вибіркового переказу. Усно перекажіть текст за планом.
У зошиті запиши так:
Назва тексту: Художні промисли
Стиль тексту: ... (визнач і запиши)
Тема тексту: ... (визнач і запиши)
Основна думка тексту: ... (визнач і запиши)
План (Це зразок. Пунктів плану може бути більше!!!)
2. Попрацюйте з підручником + з поданими нижче схемами. Повторіть вивчене с.17, 18, 23
ПРАКТИЧНИЙ БЛОК.
3. Вправа 14 с.17(усно)Завдання І у підручнику.
Зверніть увагу!Слова о, ой, коли вони інтонаційно тісно зв'язані з дальшим звертанням (тобто після них немає паузи), комою не відокремлюємо.
Займенники ти, ви в будь-якому відмінку до групи звертання не входять.
4. Вправа 18 с.18-19 (письмово)Завдання: спишіть речення №3,5,6, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова відповідно до їхньої стнтаксичної ролі.
5. Вправа 27 с.21(письмово)Завдання:перебудуйте подані речення №1,2,3,4 на речення з відокремленими членами. Утворені речення запишіть.
6. Вправа № 32 с.22(письмово)Завдання: спишіть речення №3,4,5,7, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть означення й обставини як члени речення.
Доброго ранку, любі мої учні! Вітаю Вас з початком 2024-2025 навчального року! Бажаю Вам наполегливості, натхнення, творчості! Усім нам миру, перемоги та офлайн-зустрічі у нашому ліцеї!
Немає коментарів:
Дописати коментар