8. Українська мова. І семестр

 

Посилання на онлайн-урок:  https://meet.google.com/eth-nbdy-yhd

Зверніть увагу! Приєднайтеся до курсу: https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjYxOTQx?cjc=gkgtoix

Код курсу: gkgtoix

Наш підручник: Українська мова 8 клас. Автор О.Авраменко. Київ: Грамота, 2021

https://pidruchnyk.com.ua/854-ukrainska-mova-8-klas-avramenko-2016.html


12.11.2024   Зустріч у Google meet о 9:00 та 9:55

УРОКИ № 19-20

 Тема. Означення. Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки


Кроки до виконання

 

🎀 Налаштування на урок



🎀1. Пригадаймо! Що ви знаєте про головні члени речення?

🎀 2. Розглньмо!! Схема "Другорядні члени речення" 👇



🎀 3. Спостерігаймо!
Запишіть речення, визначте граматичну основу та розгляньте прикметники.

Падає білий пухнастий сніг. Кружляючи, він осідає на голі чорні гілки дерев.

🎀 4. Опрацюймо правила §37-38 с.96-97

🎀 5. Завдання №1, с.97 (письмово. Речення №1,2,5)

👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.

Подивіться вгору-вниз,  ліворуч-праворуч

Обведіть очима прямокутник

Покліпайте віями

Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.


🎀 6. Досліджуймо! Прочитайте речення та з'ясуйте, якими частинами мови виражені виділені слова.

1) Легендарна співачка починає свій виступ.

Співачка-легенда починає свій виступ.

2) Красива дівчина із фіалками в руках.

Дівчина-красуня із фіалками в руках.

🎀 7. Опрацюймо правила §39-40 с.101-102

🎀 8. Вправа №2 с.102 (письмово)

🎀 🎀 Домашнє завдання: вивчіть правила §37-38 с.96-97, §39-40 с.101-102

Виконайте ТЕСТ №1 Означення; ТЕСТ №2 Прикладка





     Листопад в народі називають онуком вересня, сином жовтня, а зимі – рідним братом. Це – найпохмуріший місяць року, місяць найтемніших і найнепроглядніших ночей. Місяць опадання листя, пора ранніх сутінок і пізніх світанків. А ще у сиву давнину його називали “напівзимник”, “падолист”, ”листогній”, ”грудкотрус”, “ворота зими”, “листопадень”.

    Не без підстав стверджують, що листопад – зимі заспів, бо їй двері відчиняє, а осені ворота замикає. Дощ і сніг – звичайні явища цього місяця. Коли часті вітри дують зі сходу – весна буде холодна. А ще кажуть, яка погода у листопаді, така і в квітні буде. Отже, ...

А що нам скажуть уважні?...


05.11.2024   Зустріч у Google meet о 9:00 та 9:55

УРОКИ № 17-18

 Тема 1. Узгодження головних членів речення. Порядок слів у реченні. Логічний наголос. Тире між підметом та присудком.


Тема 2. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі


Кроки до виконання

🌼 Налаштування на урок

🌼 1. Пригадаймо!

              

             

                      

🌼 2. Вправа №1. Завдання: записати речення, підкреслити граматичні основи, визначити види підметів та присудків.

1. Оленка з сестрою дивилися новий кінофільм. 2. Семеро одну соломину несуть. 3. Завжди треба повторювати вивчене. 4. Пісню дзвінку я хочу відбити у кожнім рядку.


🌼 3. Вивчаймо нове! Узгодження головних членів речення. Логічний наголос. Працюємо за презентацією. Натисни ТУТ + підручник с.90-91


🌼 4. Спостерігаймо!

Ставимо тире:

1). Іменник (у Н.в.) - іменник (у Н.в.): Київ - столиця України. Мій друг - спортсмен.

2). Інфінітив - інфінітив: Радіти - по-справжньому жити. Жити - вітчизні служити.

3). Інфінітив - іменник ( у Н.в.): Говорити - річ нудна.

4). Іменник (у Н.в.) - це, ось, то, значить + присудок - іменник (у Н.в.) АБО інфінітив: Життя - це іспит на роки. Вірний приятель - то найбільший скарб.


✅ Тире НЕ ставимо:

1). Якщо підмет виражений особовим займенником: Я тобі друг і порадник.

2). Якщо перед іменною частиною присудка стоїть заперечна частка НЕ: Мова не полова. Мої слова не зброя, а ридання.

3). Якщо присудок має порівняльне значення і до його складу входять сполучники як, мов, наче, ніби: Життя як казка. Тиша ніби скло

4). Якщо між піжметом і присудком стоїть вставне слово: Любов, між іншим, справжній скарб.

5). Якщо підмет виражений словами це, то: То кремень, а не чоловік.

6). Якщо присудок виражений прикм., дієприкм., присвійним займ., числів.: Твоя думка слушна. Ця книжка твоя. Землі освоєні. Мрії мріями, а на землю треба іноді спускатися. Ця подорож перша.


👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.

Подивіться вгору-вниз,  ліворуч-праворуч

Обведіть очима прямокутник

Покліпайте віями

Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.

🌼 5. Вправа № 9 с.118. Прочитайте текст. Визначте тему, головну думку, стиль тексту.

Завдання: прочитайте текст вдруге.  Обов'язково запишіть назву тексту, стиль, тему, основну думку, складений  план вибіркового переказу. Усно перекажіть текст за планом.

У зошиті запишіть так:

Назва тексту: Палац Шенборна
Стиль тексту:  ... (визнач і запиши)
Тема тексту: ...  (визнач і запиши)
Основна думка тексту:  ...  (визнач і запиши)

             План 
   1.
   2.
   3.
   4.

🌼 6. Напишіть детальний переказ тексту "Палац Шенборна" с.118


🌼 Домашнє завдання: §34-35 с.90-91 вивчити


______________________

22.10.2024   Зустріч у Google meet о 9:00 та о 9:55

УРОКИ № 15-16

 Тема 1. Просте речення. Двоскладне речення. Підмет. Способи вираження підмета.

Тема 2. Присудок. Способи вираження присудка. Простий і складений (дієслівний та іменний) присудки


Кроки до виконання

🌼 Емоційне налаштування

🌼 1. Хвилинка культури мовлення (с.29, 35)

Неправильно Правильно

Запізнився із-за заторів запізнився через затори

працювати згідно наказу працювати згідно з наказом

виконати відповідно виконати відповідно до

інструкції інструкції

піти за хлібом піти по хліб

розмістити по алфавіту розмістити за алфавітом

навчатися фізиці навчатися фізики

зрадити другові зрадити друга

🌼 2. Пригадаймо!

Речення - це комунікативна одиниця, що складається з одного або кількох слів і виражає закінчену думку.

  За кількістю граматичних основ (підмет і присудок) речення бувають прості (одна граматична основа) та складні (дві або більше граматичних основ).

✅ За складом граматичної основи речення бувають односкладні (один головний член речення - або підмет, або присудок) і двоскладні (два головні члени речення - і підмет, і присудок). 

🌼 3. Спостерігаймо! Перший із головних членів речення - ПІДМЕТ.

+ Способи вираження складеного підмета (табличка с.81).

 🌼 4. Завдання №1 с.81 (усно).

 🌼 5. Завдання №2 с.81-82 (письмово. Речення №3,4,6, 11).

🌼 6. Спостерігаймо! Вивчаймо! Другий із головних членів речення - ПРИСУДОК.

НАПРИКЛАД:

Простий присудок: 1. Парк зустрічає (дієсл. в теп. часі) нас прохолодою. 2. Ми будемо відпочивати (дієсл. в складеній формі майб. часу) в Трускавці. 3. Під час уроку хлопець ловив гав. (фразеологізм)

+ табличка "Складений дієслівний присудок" (підручник с.87)

НАПРИКЛАД:

Складений дієслівний присудок: 1. Увечері люди почали сходитися. 2. У засланні Шевченко продовжував малювати. 3. До благородної мети необхідно йти. 4. Треба твердо нам стояти.

+ табличка "Складений іменний присудок" (підручник с.89)

НАПРИКЛАД:

Складений іменний присудок: 1. Хвилину тому я був чародій. 2. Сонце було ясне. 3. Далина була овіяна туманом. 4. Каша була наша. 5. Він став наполегливИЙ. (Н.в.) і  Він став наполегливИМ. (Ор.в. Якщо іменна частина називає непостійну, тимчасову ознаку)  

🌼 7.  Пригадайте вивчене! Пограйте!  Натисни ТУТ, щоб перевірити, чи правильно запам'яталися тобі види присудків. 

🌼 Домашнє завдання: §30-31 с.80-81; §32-33, 34-35 с.85-86, 89

Перевір себе: ТЕСТ №1. Підмет. Тисни ТУТ (Google форма)

ТЕСТ №2. Присудок. Натисни ТУТ (Google форма



_______________

16.10.2024 (2 години)    Зустріч у Google meet о 9:00 та  9:55

УРОКИ № 13-14

 Тема 1. Граматична помилка та її  умовне позначення.

Тема 2. Контрольна робота №1. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення. Тестові завдання


Кроки до виконання

🌼 Емоційне налаштування. "Метафоричний криголам"


+ пригадайте фразеологізми /назви казок зі словом "вовк".

🌼 1. Пригадаймо! Види помилок

1. Орфографічні помилки (неправильно написані слова). 2. Пунктуаційні помилки (неправильно розставлені розділові знаки). 3. Лексичні помилки (тавтологія, калька з російської мови, вживання слів у невластивому значенні, вживання зайвого слова). 4. Граматичні помилки (утворення форм слів, побудова словосполучень, структура речень). 5. Стилістичні (помилки, які свідчать про брак єдності стилю).


🌼 2. Спостерігаймо!


🌼 3. Прочитайте! Запам*ятайте! Граматична помилка

Граматична помилка - це помилка в структурі мовної одиниці, в структурі слова, словосполучення, членів речення; 

- це порушення будь-якої граматичної норми - словотворчої, морфологічної, синтаксичної.

Типові граматичні помилки:

1. Неправильне утворення відмінкових форм іменника: Сварки Кайдашів повязані з грушою /грушею/.

2. Неправильне утворення ступенів порівняння прикметників і прислівників: Найбільш цікавішою книгою мені здається Кобзар /"Кобзар"/.

3. Уживання ненормативних форм дієслів: Хлопчик помітив нас і побіжав ще швидше. Багато випускників хотять /хочуть/продовжити навчання.

4. Неправильне утворення дієприслівників: Читати лежа /лежачи/ шкідливо.

5. Нечіткі смислові зв’язки: Письменник закликає народ до боротьби проти своїх поневолювачів.

6. Дієприслівниковий зворот, не пов'язаний з присудком однією дійовою особою: Притиснувши руку до дерева, кров зупинилася.

7. Відрив означального підрядного речення від пояснюваного ним слова: Калитка жаліє наймитові шматка хліба, який працює на нього.

8. Сплутування ознак непрямої і прямої мови: Кайдашиха бігла по селу і кричала, що мене /її/ вбили.

9. Неправильна побудова неповного речення, яке входить до складного: На стіні висить картина, а посеред кімнати –  /стоїть/ стіл.

10. Відсутність необхідного порівняльного звороту: Осінь цього року тепліша /ніж минулорічна/

11. Порушення цілосності дієприкметникового звороту: Вражений студент словами викладача, захопився історією своєї країни. /Вражений словами викладача, студент захопився історією своєї країни./

12. Закінчення під час відмінювання чол. та жін. імен по батькові: Андрієвич Андрійович, Петрівної Петрівни.

13. Помилки у вживання прийменників: Учитель поставив хлопчика в приклад /…за приклад/. Завдяки несерйозному ставленню – /через несерйозне ставлення/.

14. Помилки в узгодженні (в роді, числі, відмінку): Кулі були різних кольорів: червоний, синій, жовтий. – /…червоного, синього…/. 

15. Неправильне вживання числівника з іменником: чотири автобуса - /автобуси/

🌼  4. Практикуймо!

Вправа №1. Із кожної пари словосполучень виберіть і запишіть нормативні.

Любиме заняття - улюблене заняття. Думки збігаються - думки співпадають. Лист паперу - аркуш паперу. Правильна відповідь - вірна відповідь. Не мішайте зосередитись - не заважайте зосередитись. Йду по хліб - йду за хлібом. Вибачте мені - вибачте мене.

Вправа №2. Відредагуйте речення, запишіть їх і поставте розділові знаки.

Школярі поклали квіти до пам'ятника Тараса Шевченка. Це наш самий любимий пам'ятник. Гостей столиці вражає музей під відкритим небом. Після уроків маю відправити sms-повідомлення бабусі. Жалко що не можу переписуватися з нею по електронній пошті. У п'ять годин ми повинні зустрітися. Отже повинен слідити за часом. У цьому наші з бабусею думки співпадають. Наш автобус відправляється від станції метро Лівобережна. Ми з класом відвідали п'єсу "За двома зайцями". В прошлому році він закінчив музикальну школу.

🌼 5. Це цікаво! Про правопис назв станцій метрополітену

Станції метрополітену названі за різними ознаками, тому й пишемо їх неоднаково. Однослівні назви станцій, ужиті у формі Н.в., беруть у лапки і пишуть з великої букви, пор.: станції “Хрещатик”, “Університет”, “Дарниця”, “Святошин”, “Академмістечко”, “Арсенальна”, “Театральна”, “Вокзальна”,  “Житомирська”.
 Двослівні назви станцій метрополітену, якщо вони мають форму Н.в., також беруть у лапки, але тільки перше слово пишуть з великої літери, пор.: станції “Контрактова площа”, “Поштова площа”, “Політехнічний інститут”, “Палац спорту”, “Виставковий центр”. Друге слово пишуть з великої букви, коли воно є власною назвою, напр.: станція “Площа Льва Толстого”.
 Не беруть у лапки лише ті назви (однослівні і двослівні), які вжиті в Р.в. З великої літери пишуть однослівну назву (напр.: станція Перемоги) і перше слово у двослівній назві (напр.: станція Дружби народів), а також її друге слово, якщо воно є власною назвою (напр.: станція Тараса Шевченка, станція Героїв Дніпра).

🌼 6. Виконайте завдання контрольної роботи №1

Контрольний ТЕСТ №1 саме ТУТ натисни

Контрольне завдання №2, №3 саме ТУТ натисни

🌻🍉🌻 Домашнє завдання: виконати завдання контрольної роботи

______


____________________

08.10.2024 (2 години)    Зустріч у Google meet о 9:00 та о 9:55

УРОКИ № 11-12

 Тема 1. Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні

Тема 2.  УМР. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі


Кроки до виконання

🌼 Емоційне налаштування "Передбачення" ТУТ


🌼 1. Спостерігаймо! Прочитайте записи. За допомогою словосполучення чи речення легше й точніше можна передати думку?

І. За вісімдесят вісім днів, хіт співачки, співачка Адель, у ресурсі "Ютуб", британська співачка, мільярд переглядів.


ІІ. За вісімдесят вісім днів хіт "Hello" британської співачки Адель набрав у ресурсі "Ютуб" мільярд переглядів.






🌼 2.  Вправа № 2 с.69 (письмово. Завдання. Речення № 1, 2, 3, 4, 7. Підкресліть головні та другорядні члени речення.

Визначте вид кожного речення і запишіть:

- за метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне);

- за емоційним забарвленням (окличне, неокличне),

- за кількістю граматичних основ (просте, складне);

- за складом граматичної основи (двоскладне, односкладне);

- за наявністю другорядних членів речення (поширене, непоширене).


👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.

Подивіться вгору-вниз,  ліворуч-праворуч

Обведіть очима прямокутник

Покліпайте віями

Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.

🌼 3. Вправа № 2 с.120. Прочитайте текст. Визначте тему, головну думку, стиль тексту.

Зверніть увагу на пам*ятку "Як працювати з вибірковим переказом" с.120

Завдання: прочитайте текст вдруге.  Обов'язково запишіть назву тексту, стиль, тему, основну думку, складений  план вибіркового переказу. Усно перекажіть текст за планом.

У зошиті запишіть так:
Назва тексту: Володимирський собор
Стиль тексту:  ... (визнач і запиши)
Тема тексту: ...  (визнач і запиши)
Основна думка тексту:  ...  (визнач і запиши)

             План (Це зразок. Пунктів плану може бути більше!!!)
   1.
   2.
   3.
   4.

🌼 4. Виконайте завдання Олімпіади 2024 Натисни ТУТ
       ОЦІНЮВАННЯ: 12 балів   

🌻🍉🌻 Домашнє завдання:  §23-24 с. 62; §25-26, с. 68; §27-28 с.72 вивчити

👉 Виконайте письмово вправу №4 с.74 (Завдання: перепишіть речення; підкресліть граматичні основи (підмет і присудок). Визначте вид кожного речення і запишіть: - за складом граматичної основи (двоскладне, односкладне); - за наявністю другорядних членів речення (поширене, непоширене).


+ дивися і здавай ТУТ 👇https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjYxOTQx?cjc=gkgtoix

Код курсу: gkgtoix


                                    *** Для уважних!!! 👆

01.10.2024 (2 години)    Зустріч у Google meet о 9:00 та о 9:55

УРОКИ № 9-10

 Тема 1. Діагностувальне вхідне тестування. 

УМР. Ділові папери. Протокол


Тема 2. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова


Кроки до виконання

💢 "Метафоричний криголам"


💢 1.    Виконайте!!! Вхідне діагностичне тестування (за матеріалом 7 класу) УВАГА! Далі ДВА тести 👇


1) ТЕСТ №1. Основні правила правопису  (Google форма)

2) ТЕСТ №2. Повторення вивченого   (Google форма)


💢  2.  Уважно розгляньте таблички та проаналізуйте зміст кожної з них


💢  3. Міркуймо! Який зі стилів має такі ознаки?

- Сфера використання - ділові стосунки.

- Функція - урегулювання службових стосунків.

- Форма - монолог, діалог.

- Мовні особливості - нейтральна лексика, мовні кліше, стислість викладу, послідовність, повні речення.



💢 4. Вивчаймо! Сьогодні знайомимося із новим видом ділових паперів. Це протокол.





💢 5. Опрацюймо зразок протоколу. Вправа № 1 с.31


👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.

✅ Подивіться вгору-вниз,  ліворуч-праворуч

✅ Обведіть очима прямокутник

✅ Покліпайте віями

✅ Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.


💢 6. Спостерігаймо! Прочитайте слова, словосполучення,  речення та дайте відповіді на запитання.

І. ранок, виходити, на, тераса, яскравий, сонце, дарувати, тепло


ІІ. виходити на терасу, яскраве сонце, дарувати тепло


ІІІ. Ранок... Виходжу на терасу. Яскраве сонце дарує тепло!


- У яких рядках слова пов*язані граматично (за допомогою закінчень і/або прислівників)?

- Складниками речення можуть бути: а) лише слова; б) лише словосполучення; в) слова й/або словосполучення?

- Мовні одиниці якого рядка мають інтонаційну завершеність?


💢 7. Вивчаймо! Схема 👇 + підручник с.44-45, 49 + Презентація "Словосполучення"






Запам*ятай! 

+ складні власні назви: Кривий Ріг, Південний Буг, Чорне море

💢 8. Вправа № 10 с.48 (письмово. Завдання: виписати словосполучення, визначити частини мови, побудувати схеми. Записувати треба за зразком)

Зразок:

🌻🍉🌻 Домашнє завдання:  §11-12, с.32-25; §16-17, с.44-45; §18-19, с.49; + Презентація "Словосполучення". Вправа №10 с.48 (див.вище)

+ дивися і здавай ТУТ 👇https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjYxOTQx?cjc=gkgtoix

Код курсу: gkgtoix


_________________________________________________

24.09.2024 (2 години)    Зустріч у Google meet о 9:00 та о 9:55

УРОКИ № 7-8

 Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Лексикологія. Фразеологія

(теоретичний матеріал подано в блозі, бо в підручнику такої теми немає)

Кроки до виконання


🌻 Пропоную розпочати з емоційного налаштування. Оберіть смайл, який передає ваш настрій у цю хвилину:


🌼 1. Пригадаймо! Що таке лексика, лексикологія, лексичне значення слова?

Мова - живий організм, який постійно розвивається. Одні слова носії мови вживають часто, інші - забувають. Одні слова з'являються, інші - виходять із ужитку. За ступенем уживаності розрізняють активну й пасивну лексику. Є застаріла лексика і новітня. 


До активної лексики належать слова, які часто вживають усі мовці або частина мовців у тій чи тій сфері суспільного життя, як-от: день, друзі, їсти, говорити

До пасивної лексики належать застарілі слова (історизми, архаїзми) та неологізми. Їх рiдко вживають, вони відомі не всім мовцям.




🌼 2. Практичне завдання 👇

🌼 3. Поміркуймо!  Виконайте завдання тесту ЗНО.

Установіть відповідність

Фразеологізм                         Значення
1 язик без кісток                   А посваритися
2 ловити гав                          Б бути схожим
3 два чоботи пара                 В балакучий
4 розбити глек                       Г бути неуважним
  
   👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.

Подивіться вгору-вниз,  ліворуч-праворуч

Обведіть очима прямокутник

Покліпайте віями

Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.                                         

🌼 4.  Пригадаймо! Що таке фразеологізми? Що вивчає фразеологія?

Фразеологізми – це продукт багатовікової й особливої розумово-мовленнєвої творчості нашого народу. У фразеології об’ємно й виразно відображено національну самобутність українського народу, його духовну індивідуальність, зрілість, тільки йому властиве мовленнєве багатство.
Фразеологізми-синоніми 👇


Фразеологізми-антоніми 👇

🌼 5. Практичне завдання.  Виконайте завдання тесту ЗНО 2019 року 👇

Установіть відповідність

Фразеологізм                         Синонім
1 ні пари з уст                    А заходити збоку
2 теревені правити            Б за версту почути
3 грати очима                     В плескати язиком
4 починати здалека            Г рота не розкрити
                                             Д пускати бісики

🌼 6. Вправа №1 (письмово. Завдання: перепишіть, добираючи з поданих у дужках фразеологізмів-синонімів найвідповідніший)

 1. Антон із своїм Піратом (підняв ґвалт, вчинив веремію, наробив шелесту, дзвонив у всі дзвони), і незабаром їх оточила галаслива юрба. 2. Жінка насторожилась і (ні пари з уст, прикусила язика, проковтнула язика,мов води в рот набрала, ні мур-мур, втратила дар мови). 3. Село було (не за горами, рукою подати, під рукою, під боком, під носом), дорога до нього вела через лісок. 4. Хто сміється, хто регоче, а хто й дивується, як ти цю братію (ввів в оману, навколо пальця обвів, за ніс водив, у дурні пошив, підкував на обидві ноги) і на свіжину розжився.

 
🌼 7. Самооцінювання. ТЕСТ. Фразеологізми (Google форма)

🌻🍉🌻 Домашнє завдання:  §7-8, с. 22-25; §9, с. 27 повторіть; Вправа №1 (див.вище)

+ дивися і здавай ТУТ 👇https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjYxOTQx?cjc=gkgtoix

Код курсу: gkgtoix

________________________

17.09.2024 (2 години)    Зустріч у Google meet о 9:00 та о 9:55

УРОКИ № 5-6

 Тема 1. Повторення та узагальнення вивченого. Морфологія й орфографія. Дієслово. Прислівник.

Тема 2. УМР №2. Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю


Кроки до виконання


🌻 Пропоную розпочати з емоційного налаштування



🌻 1. Для уважних та кмітливих! Знайди "зайве" слово у кожній колонці:

величати сміливо

присідає хоробро

очікувати бадьоре

перебігати гарно

перетинати дружно


🌻 2. Спостерігаймо та аналізуймо!

  Продовжуємо повторення та узагальнення вивченого з розділу "Морфологія". Сьогодні пригадуємо вивчене про дієслово та прислівник.

       І. Дієслово. Схема 👇 + матеріал підручника с.22-23


  5 форм дієслова 👇

ІІ. Прислівник. Схема 👇 

+ матеріал підручника с.24 про правопис прислівників


🌻 3. Практикуймо! Вправа № 1 с.23 (усно. Завдання: уставте пропущені літери е (є) або и (ї)).

🌻 4. Вправа № 5 с. 25 (письмово. Завдання: перепишіть прислівники, знявши риску).


👉 Окотренінг. Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі втомлені очі.

Подивіться вгору-вниз,  ліворуч-праворуч

Обведіть очима прямокутник

Покліпайте віями

Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.


🌻 5. Пригадаймо! 

👉  Типи мовлення

👉   Стилі мовлення 

👉   Стилі мовлення вивчає стилістика

👉   Стиль мовленняце сукупність мовних засобів для вираження думок, об'єднаних змістом і цілеспрямованістю висловлювання. 

👉   Стиль мовлення характеризується добиранням таких засобів із мовних ресурсів, які найкраще відповідають завданням спілкування між людьми в даних умовах. 

🌻 6. Розгляньмо детальніше публіцистичний стиль.


     

🌻 7. Вправи №2 та №3 с. 20-21.

Зверніть увагу на план роботи над стислим переказом с.21

Завдання: прочитайте текст вдруге.  Обов'язково запишіть назву тексту, стиль, тему, основну думку, складений  план стислого переказу. Усно перекажіть текст за планом.

У зошиті запиши так:
Назва тексту: Рятівники
Стиль тексту:  ... (визнач і запиши)
Тема тексту: ...  (визнач і запиши)
Основна думка тексту:  ...  (визнач і запиши)

                          План (Це зразок. Пунктів плану може бути більше!!!)
І.
ІІ.
   1.
   2.
   3.
   4.
ІІІ. 

🌻🍉🌻 Домашнє завдання:  §7-8, с. 22-25; §9, с. 27 повторіть; вправа №2 с.20

Виконайте 1) Тест. Дієслово. Прислівник (Google форма)

  _________________________________

 
Для уважних!!!   Вересень - час цвітіння вересу. 

                                А з зображенням ви згодні?


10.09.2024 (2 години)    Зустріч у Google meet о 9:00 та о 9:55

УРОК № 3-4

 Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Морфологія й орфографія. Іменник. Прикметник. Займенник. Числівник


Кроки до виконання


🌻 Для уважних та кмітливих! Знайди "зайве" слово у кожній колонці:

волейбол сміливий

присідання хоробрий

очікування бадьорий

перебігати гартований

перетин наполегливий

🌻1. Пригадаймо!

- Скільки частин мови є у нашій українській мові?

- На які дві групи вони поділяються?

- Скільки є самостійних частин мови? Назвіть їх.

- Яка із самостійних частин мови відрізняється від п*яти інших?

- Скільки є службових частин мови? Назвіть їх.

- Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових?


🌻 2. Спостерігаймо та аналізуймо!

  Розпочинаємо повторення та узагальнення вивченого з розділу "Морфологія". Сьогодні пригадуємо іменні частини мови

І. Іменник. Схема 👇 + матеріал підручника с.12

ІІ. Прикметник. Схема 👇 + матеріал підручника с.13

🌻 3. Практикуймо! Вправа № 6 с.14 (письмово. Завдання А: перепишіть текст; надпишіть (або запишіть в дужках) над кожним іменником і прикметником рід, число та відмінок).

Наприклад: 

... карантину (ч.р., одн., Р.в.)...


🌻  Хвилинка наголосу та правопису.

1. Запам*ятайте, як правильно наголошувати слова

КотрИй, одинАдцять, дробовИй, порядкОвий, добУток.


2.За новою редакцією правопису ознайомтеся з правописом літери И на початку слова та літери Г та Ґ в іншомовних словах на с.18 

🌻 4. Спостерігаймо та аналізуймо! Далі пригадуємо вивчене

про числівник і займенник.

ІІІ. Займенник. Схема 👇 + матеріал підручника с.16-17



        ІV. Числівник. Схема 👇 + матеріал підручника с.15-16

🌻 5.   Вправа № 2 с. 16. (письмово. Завдання: узгодьте іменники з числівниками, де це можливо, і запишіть їх; щоб не припуститися помилок, звертайтесь до правил на с. 15)


🌻 6. Вправа № 4 с. 17. (письмово. Завдання: запишіть слова, знявши риску; безпомилково виконати роботу вам допоможуть правила над даним завданням).


🌻🍉🌻 Домашнє завдання:  §3-4, с. 12-13; §5, с. 15-17 повторити; Вправа №7 с.14 (письмово. Завдання: перепишіть текст; знайдіть і надпишіть над словом, до якої частини мови належить: іменник, прикметник, займенник, числівник; підкресліть у кожному реченні граматичну основу - підмет і присудок)
+ дивися і здавай ТУТ 👇https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjYxOTQx?cjc=gkgtoix
Код курсу: gkgtoix

__________________________________________

03.09.2024 (2 години)    Зустріч у Google meet о  9:55

УРОК № 2

 Тема. УМР №1. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті


Кроки до виконання

🍒1. Пригадаймо! Що таке мова і мовлення? (схеми + таблички на форзаці підручника)

🍒 2. Працюємо за презентацією. Натисни ТУТ


🍒3. Перегляньте онлайн-урок, щоб закріпити матеріал

Домашнє завдання:  дивися і здавай ТУТ 👇https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjYxOTQx?cjc=gkgtoix

Код курсу: gkgtoix

________________________________

Добрий день, любі мої учні! 💖💖 💖 Вітаю Вас з початком 2024-2025 навчального року! Бажаю Вам наполегливості,  натхнення, творчості! Усім нам миру, перемоги та офлайн-зустрічі у нашому ліцеї! 💙💛

Пам'ятайте:

Зверніть увагу! Приєднайтеся до курсу: https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjYxOTQx?cjc=gkgtoix

Код курсу: gkgtoix


Посилання на онлайн-урок:  https://meet.google.com/eth-nbdy-yhd


03.09.2024 (2 години)    Зустріч у Google meet о 9:00

УРОК № 1

 Тема. Вступ. Мова - найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу


Кроки до виконання

Наш підручник: Українська мова 8 клас. Автор О.Авраменко. Київ: Грамота, 2021

https://pidruchnyk.com.ua/854-ukrainska-mova-8-klas-avramenko-2016.html

🍒1. Розгляньте підручник, за яким ми будемо працювати протягом цього навчального року

- проаналізуйте умовні позначення (с. 2)

- прочитайте звернення авторів підручника до ВАС, здобувачів освіти (с. 3)

🍒 2. Підпишіть зошит для класних та домашніх робіт.

🍒 3. Сьогодні об'єктом нашого обговорення буде ЇЇ Величність МОВА.

Мелодійна, милозвучна,

Різнобарвна, точна, влучна мова українська!

То лірична, то повчальна,

То, як пісня величальна, мова українська!

Ще в давнину люди зрозуміли, що мова є не лише засобом спілкування: вона олюднює, шліфує людську душу, формує світогляд, робить людину духовною істотою. Саме за допомогою слова в душу можна вкласти знання й почуття, що навернуть до справедливості, добра й виплекають найкращі риси. 

За тим, як людина ставиться до рідної мови, до мови народу, серед якого вона живе, можна визначити не лише її моральний та духовний рівень, а й інтелектуальний потенціал. 


🍒  4. Досліджуймо! Завдання А. с.4 (усно)

№1. Прочитайте речення та визначте, якою частиною мови є кожне слово.

Котажна мартинка пронутивила бунадцять стуранок.

Усі слова цього речення вигадані, їх немає в словниках. Поміркуйте, за якими ознаками ви змогли визначити, до якої частини мови належать слова.


№2. Прочитайте набір слів.

Урок, фізкультура, математика, о, а, закінчуватися, починатися, опівдні, десятий.

Якби із цих слів ви утворили речення, то про що в ньому йшлося б?

№3. Якої з трьох ілюстрацій стосується речення?

Нарешті ми знайшли Велику Ведмедицю. (Дивися ДОДАТОК 1)



🍒  5. Завдання А. с.4 (усно) Прочитайте текст, порівняйте слова і поміркуйте, чому мову називають системою знаків.


Отже, МОВА - вид знакової діяльності людини, який полягає в застосуванні усталених у певній спільноті слів для позначення предметів, понять і явищ дійсності з метою обміну інформацією та фіксації за допомогою звукозапису чи письма.


🍒 Вправа № 1 с. 5. Прочитайте легенду та дайте відповідь на запитання, які слова мудреця свідчать про те, що мова є засобом:

а) спілкування; б) пізнання; в) впливу?

  

🍒 Хвилинка орфографії. За новою редакцією правопису ознайомтеся з правописом власних назв (с. 6) 


🍒 Цікавинка!

Розрізняйте слова книга і книжка.

Зброшуровану в одне ціле й оправлену певну кількість друкованих або рукописних аркушів називаємо книжкою.

Книга - це велика за обсягом або особливо важлива за змістом книжка.

Наприклад: Серед стосів різних книжок явно вирізнялася енциклопедія - книга досвіду багатьох поколінь.

Байдужість до рідної мови - дикунство! Незнання державної мови - виклик! І суспільству, і собі! Тож вивчаймо і плекаймо нашу рідну українську мову! 


Бо НАША

Домашнє завдання:  знайдіть на теренах інтернету 3 прислів'я/афоризми про МОВУ, запишіть у зошит, перечитайте уважно і  запам'ятайте.

ДОДАТОК 1






Немає коментарів:

Дописати коментар