Посилання на онлайн-урок: https://meet.google.com/xjw-wpio-mhe
Приєднатися до https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjU5NTYw?cjc=whbglpa Код курсу: whbglpa
Наш підручник: Українська мова 10 клас (рівень стандарту). Автор О.Заболотний - Київ: Генеза, 2018
20.12.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 44-45
Б. Прочитайте слова. Простежте, який звук випадає при зміні цих слів.
Човен - човна; вітер - вітру.
В. Зробіть висновок про те, як можна перевірити написання букв е, и в корені слова.
🎄 4. Перегляньте уроки онлайн АБО опрацюйте теоретичний матеріал с.88-89
🎄 + Прочитате! Запам'ятайте!!! Ненаголошені голосні Е, И в корені слова пишемо за такими правилами:
- 1) у сполученнях -еле-, -ере-: ожеледь, череда;
- 2) при чергуванні з І: почепити — чіпляти, каменя — камінь;
- 3) якщо при зміні форми слова чи при словотворенні Е випадає (так званий «нуль звука»): женця — жнець, справедливий — правда;
- 4) у дієслівних коренях -бер-, -мер-, -тер-, -дер- тощо (без суфікса -а-): прибереш, обдеру;
- 5) якщо в наголошеній позиції— Е: село, бо се́ла; земля, бо зе́млі.
- 1) у сполученнях -ри-, -ли- між приголосними: гриміти, дрижати, глитати;
- 2) у дієслівних коренях -бир-, -тир-, -дир- (із суфіксом -а-): набирають, протирати, обдираєш;
- 3) якщо в наголошеній позиції — И: криве́, бо кри́во; широкий, бо ши́роко.
🎄 5. Коло думок. Вправа № 191 с.89 (усно)
🎄 6. Вправа №192 с.89 (письмово. Завдання І, ІІ)
🎄 7. Вправа № 194 с.89; № 195 с.90 (письмово)
🎄 8. Вправа № 196 с.90 (письмово)
🎄 9. Перевір себе! ** Тест №2 ТУТ (zno.osvita.ua - 11 б.)
❗❗❗Скрін результату тесту зробіть і надішліть!!!
✅ ОБОВ'ЯЗКОВО! Фото вправ № 192, 194, 195, 196 (кожна вправа - 3 б.) надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або Viber
18.12.2024 Асинхронно
Уроки № 43
________________________
13.12.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 41-42
🎄 1. Культура мовлення. "ПрОшу до столу" чи "ПрошУ до столу"? с.87
🎄 2. Орфоепічний тренажер. Вимова приголосних с.87
🎄 3. Вправа № 158 с.76 (усно)
🎄 4. Вправа № 158 с.76 (усно)
🎄 5. Завдання №1: запишіть слова фонетичною транскрипцією
Косьба, пейнтбол, радість, миришся, вітчим, сопілка, голубка, безчестя, дзеркало, приказка, Страсбург, щока.
🎄 6. Завдання №2:
🎄🎄🎄 Домашнє завдання: § 20 с.81-83 повторити правила наголосу та складні для наголошування слова. Додаток "Словник наголосів" с.185-186 + Натисни ТУТ
Додаток 👇
11.12.2024 Асинхронно
Урок № 40
У словах французького походження
наголошується останній склад (кутюр’є, жалюзі)
Німецького, англійського – перший
склад (маркетинг,
форзац, тендер)
Тюркського – останній склад (айран,
йогурт)
Сербська – завжди на корені (шинок)
Зразок.
Попросили маму Ольгу
принести додому фольгу.
ОБОВ*ЯЗКОВО! Фото вправ № 186, 188, творче завдання надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com (Робота оцінюється так: *№ 188 - 8 б., **№186 - 10 б., ***творче завдання - 11 б.)
🎄8. Пошуково-дослідницька робота. Результат запиши ТУТ (спільна презентація) Хто ще не зробив!!!06.12.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Урок № 38-39
04.12.2024 Зустріч у Google meet о 14:45
Урок № 37
29.11.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Урок № 35-36
А. Замініть наголос у словах так щоб змінити лексичне значення.
Дорога, орган, приклад, дзвони.
Б. Зясуйте, чи однаково наголошуємо слово озеро в поданих словосполученнях.
Глибокі озера Глибокого озера
В. Зробіть висновок, чи допомагає наголос розрізняти слова та форми слів.
🎀 2. Опрацюйте теоретичний матеріал с. 81-82 + поданий нижче матеріал
В українській мові наголос може падати на перший, на другий, на третій, на четвертий – узагалі на будь-який склад. Це означає, що він є вільним.
Універсальних правил наголошування немає (щоб знати всі-всі наголоси, потрібно просто вивчити всі слова, як, скажімо, роди у французькій мові).
Є деякі закономірності:
Більшість іменників, які закінчуються на -ання, мають наголос на -а: видАння, завдАння, зібрАння, навчАння, обрАння, пізнАння, читАння
АЛЕ: іменник уподОбання має наголос на о.
2. ЗАкладка, зАгадка, зАпонка, зАстібка, зАчіпка – більшість іменників, утворених за моделлю «за» плюс «ка» наприкінці будуть мати наголошений префікс «за».
У префіксі «пере» найчастіше наголошеним є другий «е». Зверніть увагу, що йдеться про іменники («хто? що?»): перЕкис, перЕлік, перЕріз, перЕпустка, перЕпічка, перЕбіг
АЛЕ: якщо утворимо дієслово перебІг, то ця закономірність не працюватиме, і наголос буде падати на «і».
У цій парі (перЕбіг – перебІг) наголос виконуватиме функцію розрізнення слів, бо лише за наголосом ми можемо зрозуміти значення: перЕбіг (хто? що?) – певна послідовність подій або явищ, перебІг – дія, «що зробив?».
4. Є професії: пекар, металург, кулінар та агроном. І саме ці назви професій допоможуть не помилитися в наголошуванні похідних слів.
пЕкар – пЕкарський, металУрг - металУргія, кулінАр – кулінАрія, агронОм - агронОмія
Більшість коротких (двоскладових) прикметників мають наголос на -ий: близькИй, вузькИй, жаркИй, легкИй, мілкИй, новИй.
Є й довші слова: віршовИй, добовИй, текстовИй, торф’янИй, фаховИй, черговИй та інші.
Зауважте, що це мова йде про прикметники (який? чий?). Ця закономірність не працюватиме в похідних прислівниках, у них наголос буде переходити на перший склад (як?): лЕгко, мІлко, нУдно, вУзько.
У всіх словах на -сти, -зти наголос падає на и. Прочитаймо деякі з них: відвезтИ, відвестИ, віднестИ, довезтИ, довестИ, донестИ, завезтИ, занестИ, завестИ, навезтИ, навестИ, нанестИ, привестИ.
Наприклад, можна добирати рими: Донька вийшла до дячка, а дочка – до козачка. Циган дав мені цінник на арахіс і барвник.
Беремо – берете, веземо – везете, несемо – несете, ідемо – ідете. Перша особа множини (ми) з наголосом на -о та друга особа множини з наголосом на останнє -е.
Є такий перелік зі складними наголосами в похідних іменниках: боЯтися – боЯзнь, вАжити – вАги, вИпасти – вИпадок, вИтратити – вИтрата, добУти – добУток, довІдатися – довІдник, ненАвидіти – ненависний, ненАвисть, обіцЯти – обіцЯнка.
Це лише закономірності. Це не працює у всіх словах, бо український наголос є рухомим: (хто? що?) головА, але множина (вони) – гОлови.
🎀 3. Перегляньте уроки онлайн
🎀 5. Вправа № 178 с.83 (письмово)
🎀 6. Вправа № 179 с.83 (усно)
🎀 7. Пошуково-дослідницька робота. Результат запиши ТУТ (спільна презентація)
27.11.2024 Асинхронно
Урок № 34
🌼 2. Творча письмова робота.
🌼 Завдання: напишіть формальне есе-пораду «Грубість - духовна слабкість чи демонстрування сили». У тексті використайте синоніми та антоніми.
🌼 Текст есе запишіть у презентації. Натисніть ТУТ (спільна Google презентація)
🌼 Домашнє завдання: § 19 с.77-78 повторити правила.
________________________________
22.11.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Урок № 32-33
Працюємо за підручником. Вправа № 189 с.85-86
20.11.2024 Асинхронно
Урок №31
ОБОВ*ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 163, 166 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або у Viber
Оцініть свою роботу на уроці, вибравши смайлик:
🎀 🎀 Домашнє завдання: § 19 с.77-78 вивчити + схема "Звуки " (форзац)
______________________Урок № 29-30
🎀 1. Пригадаймо! Які є дзвінкі й глухі приголосні звуки? Які приголосні не мають парних м'яких звуків?
🎀 2. Спостерігаймо! Вправа № 160 с.77 (усно)
А. Зіставте вимову й написання слова футбол. Чому глухий звук [т] уподібнився до дзвінкого?
футбол [фудбол]
Б. Простежте, у якій із колонок виділені глухі приголосні звучать чітко, виразно? Чому?
просьба просити
боротьба боротися
В. Зробіть висновок про особливості вимови глухих приголосних у таких позиціях: 1) перед дзвінкими; 2) перед голосними
🎀 3. Перегляньте урок онлайн АБО опрацюйте матеріал підручника с.77-78
🎀 5. Вправа № 162, 163 с.79 (письмово)
🎀 6. Вправа №169 с.80 (письмово)
🎀 7. Вправа № 171 с.80 (письмово)
ОБОВ*ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 171 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або у Viber
Оцініть свою роботу на уроці, вибравши смайлик:
🎀 🎀 Домашнє завдання: § 19 с.77-78 вивчити + схема "Звуки " (форзац)
13.11.2024 Асинхронно
Урок № 28
🎀 2. Спостерігаймо! Вправа № 148 с.73
А. Прочитайте словосполучення та з'ясуйте, які з них милозвучніші.
Допис у соцмережі допис в соцмережі
човен в очереті човен у очереті
Б. Який прийменник треба обрати в кожному з поданих прикладів, щоб досягти милозвучності?
Реклама (у, в) метро; квиток (у, в) кіно; затишно (у, в) офісі
В. Зробіть висновок про те, у яких випадках треба вживати прийменник у, а в яких - в, щоб досягти милозвучності.
🎀 3. Перегляньте урок онлайн АБО опрацюйте матеріал підручника с.73-74
🎀 5. Коло думок. Вправа № 153 с.75 (усно)
🎀 6. Вправа № 154 с.75 (письмово. Завдання І, ІІ)
🎀 7. Самоперевірка. Тест. Милозвучність у//в, і//й (Google форма)
Оцініть свою роботу на уроці, вибравши смайлик:
🎀 Домашнє завдання: § 18 с.73-74 вивчити
08.11.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 26-27
🎀 Підготовка до НМТ
Редагування словосполучень. Виправити помилки, записавши правильний варіант.
В залежності від обставин, виступ по темі, по проханню, по власному бажанню, за браком часу, за нашою думкою, з великою охотою, по всім правилам, по потребі, по вимозі, вірний результат, ліквідувати недоліки, прийти до згоди, приходити до висновку.
🎀 1. Проблемна ситуація. Уявіть, що під час поїздки у потязі у вас зав’язалася розмова з сусіднім пасажиром. Ця людиною похилого віку виявилася досить надоїдливою. Спробуйте залагодити ситуацію, щоб не образити співрозмовника. Яку стратегію і тактику мовленнєвої поведінки ви використаєте. Запишіть цей діалог. Як спонукати людину до того, щоб вона припинила говорити?
🎀 2. Аналіз ситуації. Прочитайте речення і порівняйте їх. Проаналізуйте вчинки. Визначте ціннісне поле мовців, яким керуються вони у вчинках.
«Не треба мені подарунків!» - каже дитина, невдоволена подарунком батьків на день народження.
«Не треба мені подарунків!» - каже дитина батькам напередодні дня народження, розуміючи тяжку фінансову ситуацію в родині.
«Обійдемося без святкової вечері й сукні (костюма)!» - мовлять ображені діти у відповідь на пояснення батьків, чому вони не в змозі оплатити це.
«Обійдемося без святкового одягу!» - заявили учні однієї з приватних шкіл Харкова, вирішивши витратити гроші, призначені на випускну вечірку, на допомогу хворим дітям.
*Виконайте синтаксичний розбір 4-го речення. Надпишіть над кожним словом частину мови.
🎀 3. Вправа № 141 с.69 (усно)
🎀 4. Виконайте завдання контрольної роботи
КР№2. Тест. Практична риторика (Google форма)
🎀 Домашнє завдання:§ повторити; орієнтовні теми виступу та дослідницької роботи Натисни ТУТ
Урок № 25
🌼 1. Пригадаймо!
Мовленнєва ситуація — конкретні обставини, за яких відбувається спілкування. |
🌼 2. Розминка. Прочитайте уважно текст. Оцініть мовленнєву ситуацію, представлену в тексті. Дайте письмову характеристику описаній мовленнєвій ситуації за планом.
План
2. Кількість учасників.
3. Мета спілкування.
4. Характер ситуації.
5. Ефективність спілкування.
— Чому ти сердишся й ображаєшся? Чи не краще заспокоїтися й пробачити? — запитав Учитель.
— А чому я повинен робити йому ласку й прощати його, він же... — хотів було виправдатися учень.
— Пробач, що перебиваю тебе,— сказав Учитель.— Дозволь поставити тобі два запитання, і тоді я відповім на всі твої «як» і «чому».
Учень ствердно кивнув.
— Тобі добре, коли ти гніваєшся й ображаєшся? — запитав Учитель.
— Ні, звичайно ж,— відповів учень.
— Так кому ж ти робиш послугу, коли завдяки незлобності, спокою й прощення робиш собі добре?
— Але скажіть, як можна не ображатися? Це ж так важко.
— Ти головне зрозумій, що кожен раз, коли ти захочеш ударити когось хлистом засудження або образи, першим, замахуючись, ти вдариш себе.
🌼 3. Комунікативна розминка. Прочитайте рекламні тексти. Визначте стратегію й тактику мовленнєвої поведінки авторів рекламних текстів. Чиї стратегія й тактика, на вашу думку, більш успішні? Чиє мовлення більш ефективне?
ІІ. Кетчуп «Лагідний» — найпопулярніший кетчуп серед українців. Він має ніжну томатну основу з улюбленими спеціями (гвоздикою, корицею, мускатним горіхом, лавровим листом) і м’яку густу текстуру. Кетчуп «Лагідний» доповнює будь-який гарнір і м’ясо.
🌼 4. Творча проєктна робота. Завдання: створіть власну рекламу улюбленої професії. Зацікавте абітурієнтів отримати саме цю кваліфікацію.
Текст реклами запиши ТУТ (Google презентація)
🌼 Оцініть свою роботу на уроці, вибравши смайлик:
🌼🌼🌼 Домашнє завдання:§ 16 с.66-67 повторити; орієнтовні теми виступу та дослідницької роботи Натисни ТУТ
_____________________
25.10.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 23-24
Якби я наразі мав/ла можливість вирушити на екскурсію, то це була б країна...
🎀 1. Самоперевірка. Виконайте вікторину "ТАК -НІ" (Google форма)
🎀 2. Пригадаймо! Які три аспекти є важливими для характеристики мовця? Яким має бути зовнішній вигляд? Які внутрішні якості повинні бути у мовця? Якою має бути поведінка? Чи згодні з думкою, що поетами народжуються, а ораторами стають? Як привернути увагу людей до себе?
*** Які є елементи мовленнєвої ситуації? (с.47)
🎀 3. Вправа №125 с.57 (усно)
АБО перегляньте уроки онлайн
🎀 5. Вправа №126 с.59 (усно)
🎀 6. Пригадаймо! Що таке тема та основна думка тексту?🎀 7. Розгляньте схеми "Композиція ораторського виступу"
"Етапи ораторської діяльності" с.62🎀 8. Вправа-ситуація №133 с.63 (усно)
🎀 9. Переказування взірцевих текстів промов.
Вправа № 130 с.61 (Завдання до тексту с.62)
🎀 Домашнє завдання: оберіть тему майбутньої дослідницької роботи (виступу) та розпочніть підготовку: пошук та добір матеріалу (теоретичного та практичного)👉Орієнтовні теми виступів та проєктних робіт натисни ТУТ
Запишіть тему вашого виступу 👉 саме ТУТ
___________________
23.10.2024 Зустріч у Google meet о 14:45
Урок № 22
Розгляньте канали отримання інформації при першій зустрічі
🌼 3. Опрацюйте матеріал підручника § 12 с.53-54, 55; § 13 с.58, 59
АБО перегляньте уроки онлайн
🌼 4. Вправа-конструктор. Відновіть вислови відомих ораторів і запишіть їх.
1. Оратор, на, й, на, не, лише, слова, а, багатий, думки (Цицерон).
2. Оратор, людиною, у, і, справах, бути, повинен, справедливою,
справедливості, тямущою (Платон).
3. Саме, становить, пишна, надбання, яка, і, почуттям, відповідає, солідна,
слухачів, невід’ємне, думкам, промова, і, оратора (Цицерон).
4. Оратор, і, усіх, тією, розгромлює, самою, зброєю, і, ранить, тим,
одночасно, самим, ударом... (Ф.Прокопович).
5. Риторика, думки, княгиня, цариця, і, мистецтв (Ф.Прокопович).
🌼 5. Вправа №120 с.56 (усно)
🌼 6. Вправа №122 с.56-57 (усно)
🌼 7. Вправа № 123 с.57 (усно)
18.10.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 20-21
УВАГА! Приєднайтеся до класруму, щоб зручно здавати завдання https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjU5NTYw?cjc=whbglpa
Код курсу: whbglpa
🌼 2. Перегляньте урок онлайн та опрацюйте матеріал с.43-45
🌼 3. Прочитайте основні правила красномовства. Поміркуйте, які з цих пунктів ви дотримуєтеся у спілкуванні з іншими, а які порушуєте.
9 правил красномовства Цицерона
1. Говори зрозуміло.
2. Говори легко, але не дуже багато, давай іншим можливість
виступити.
3. Не перебивай.
4. Будь ввічливим.
5. Прагни говорити вишукано.
6. Ніколи не критикуй інших людей, коли їх немає поряд.
7. Не відволікайся на другорядні речі.
8. Не говори про себе.
9. Ніколи не виходь з себе.
🌼 4. Вправа № 99 с.45 (усно)
🌼 5. Ситуативні завдання-міркування. Прочитайте запропоновані ситуації. Поміркуйте, чи матимуть відповідні виступи успіх. Проаналізуйте причини невдач промовців та визначте, яких помилок вони припустилися.
1. Лектор виходить на трибуну. Головуючий називає його прізвище, не згадуючи при цьому ні про його діяльність, ні про місце роботи, ні про тему лекції. Лектор відразу ж починає з самої суті справи. Ви слухаєте його і з окремих уривчастих зауважень силкуєтеся зрозуміти, хто він і звідки; чи те, про що він говорить, пов'язане з його професійною діяльністю, чи це просто його захоплення; скільки часу він працює над цією проблемою.
2. З'явився лектор - поважний, самовпевнений. Довго nopпався в портфелі, дістав купу паперів, не поспішаючи розклав їх на кафедрі, поправив окуляри і почав читати. Його монотонний голос бринів рівномірно, повільно, заколисливо. У залі запала нудьга, байдужість.
3. У переповненому залі розпочалася лекція. Раптом із задніх рядів озвалося кілька чоловіків: «Голосніше! Нічого не чути!» Лектор знітився. Почав було говорити голосніше, але через кілька хвилин його голос знову стишився, і знову зауваження із залу. Промовець ще раз підвищив голос, але цього разу лише на якусь хвилю. Слухачі в останніх рядах втратили до лекції інтерес і перестали просити лектора говорити голосніше.
🌼 6. Комунікативна розминка. Опрацюйте схему та поясніть, що таке мовленнєва ситуація. Назвіть її елементи.
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
🌼 7. Перегляньте урок онлайн та опрацюйте матеріал с.46-47
🌼 8. Вправа № 105 с.47 (усно) + пам'ятка "Умови успішного спілкування" с.48 + вправа № 108 с.49
🌼 9. Практикуємо! Розгляньте мовленнєві ситуації
1. Уявіть, що ви перебуваєте в незнайомому місті й шукаєте потрібну вулицю. З якими словами ви звернетеся до перехожого, який поспішає? Що скажете на прощання?
2. Ви не згодні з висловленою думкою співбесідника. Як ви про це скажете йому? Запропонуйте кілька варіантів.
3. Ви хочете попросити вибачення в товариша, якого вчора безпідставно образили. З якими словами звернетеся до нього? Запропонуйте кілька варіантів.
Завдання на вибір
🌼 10.1 Виконайте ТЕСТ. Практична риторика (Google форма) ОЦІНЮВАННЯ: 9 балів
АБО
🌼 10.2 Написати есе на тему "1000 днів війни. Мій шлях" (у тексті не менше 600 слів, можна друкувати). Есе повинно бути написане на основі реальних подій і справжніх історій.
ОЦІНЮВАННЯ: 12 балів.
🌼 Домашнє завдання: оберіть тему майбутньої дослідницької роботи (виступу ) та розпочніть підготовку: пошук та добір матеріалу (теоретичного та практичного)
👉Орієнтовні теми виступів та проєктних робіт натисни ТУТ
______________
16.10.2024 Асинхронно
Уроки № 19
УВАГА! Приєднайтеся до класруму, щоб зручно здавати завдання https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjU5NTYw?cjc=whbglpa
Код курсу: whbglpa
🌼 2. Творча письмова робота.
Життя настільки дивна річ
проходить день, минає ніч.
Зникає час у небуття,
як мить одна мине життя.
Його спочатку не цінуєш,
а як збагнеш, то пошкодуєш.
Зумій побачити прекрасне,
дрібниці кожній порадій.
Життя дароване для щастя,
для світлих потаємних мрій.
Життя чудове і відкрите
багато можна говорити.
Та пам'ятай лише про те -
воно у тебе є одне. (Наталія Кішовар)
Життя... Поміркуйте, яким воно є для вас. Багатогранним чи одноманітним, веселим чи сумним... Пригадайте не тільки неповторні, неймовірно цікаві моменти свого життя (зустрічі, нові знайомства, подорожі, враження, пригоди...), а й просто моменти буденності, коли ви були щасливими, відчували радість, захоплення, задоволення від життя. Розкажіть про ту прекрасну мить життя у своєму есе-розповіді. Поділіться думками з нами, читачами.
🌼 Завдання: напишіть формальне есе (есе-розповідь) «Прекрасна мить життя». У тексті використайте синоніми та антоніми
🌼 Текст есе запишіть у презентації. Натисніть ТУТ (спільна Google презентація)
🌼 Домашнє завдання: § 6 с.29 + презентація вивчити
11.10.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 17-18 (працюємо 2 уроки)
Складання лінгвістичних мініатюр (каламбурів) про правильність мовлення.
УВАГА! Приєднайтеся до класруму, щоб зручно здавати завдання https://classroom.google.com/c/NzA3NzMzMjU5NTYw?cjc=whbglpa
Код курсу: whbglpa
💦 1. Поміркуйте над словами Л.Костенко: «Ми повинні бути свідомі того, що мовна проблема для кожного з нас актуальна й на початку ХХІ століття, і якщо ми не схаменемося, то матимемо дуже невтішну перспективу»
- Як ви вважаєте, чи є актуальною проблема мовної пасивності українців? - Наведіть приклади з власного життя, коли зневажалась українська мова.
2. Сусідній-сусідський
4. Лікувати-лічити
5. Орден-ордер
6. Музикальний-музичний
7. Адресант-адресат
Одержати знання, область економіки, доказати теорему, причинити збитки, їхня привілегія, згідно плану, кидатися в око, прийшло в голову, бувший у користуванні, гарно виглядати, на рахунок цього, аби не зглазити, вони характеризуються, це має наслідки, відбувається похолодання, співпали думки, грецький горіх, сталося при житті.
💦 Домашнє завдання: § 4-8 повторіть. Творча робота. Завдання: складіть/доберіть лінгвістичну мініатюру (каламбур), побудовану на грі слів + створіть мем Запишіть ТУТ у спільній презентації
_______________________________
09.10.2024 Асинхронно
Урок № 16
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
04.10.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 14-15
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
🌼 Домашнє завдання: § 8 с.36, 42 + Фразеологія. Натисни ТУТ повторити; + вивчіть матеріал за презентацією. Натисни ТУТ
02.10.2024 Зустріч у Google meet о 14:45
Урок № 13
Тема. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні
Кроки до виконання
💢 Емоційне налаштування "Випадкове колесо"
💢 1. Спостерігаймо!
Ольга:
- Ти питаєш, що я люблю з хатніх справ? Звичайно ж, прання: на кнопку натиснула - і пральна машина старається за тебе! А ти?
Андрій:
- Я люблю гладити одяг.
Ольга:
- Я люблю гладити кота Мурчика: він такий пухнастий!
??? Хто вжив слово в невластивому йому значенні? Яке це слово? Яка причина виникнення цієї помилки?
💢 2. Далі працюємо за матеріалом презентації натисни ТУТ
- росіянізм - слово або мовний зворот, запозичений з російської мови або побудований за зразком російських слів і виразів: Треба приймати участіє у різних міроприємствах.
- тавтологія – повтор слова, спільнокореневих слів в одному або сусідніх реченнях: Школярам доручили прибрати шкільний двір.
- плеоназм – дублювання значення у двох словах: Кожному гостеві нашого закладу подарували пам’ятний сувенір.
- калькування - творення слів і окремих виразів шляхом копіювання того самого способу, яким вони утворені в іншій мові, у мові-джерелі: Ваша відповідь вірна.
- уживання слів у невластивому значенні: Молоко дуже корисливе для дитячого організму.
На протязі місяця - невластиве значення (в даному контексті вжито неправильно, але слово існує в українській мові).
Гарно получається - росіянізм (суржик).
Творець створив твір - тавтологія (вживання спільнокореневих слів).
Перша прем’єра - плеоназм (вживання двох слів, які звучать по-різному, але мають одне значення).
Співпадіння обставин ( калькування -російські слова української мови, в українській є свої відповідники)
Зробити наступним чином (зробити таким чином) - невластиве значення.
Слідуюча зупинка (наступна зупинка) – калька.
Відношення до батьків (ставлення до батьків) –невластиве значення.
У свою чергу (і собі) – калька.
Узяти себе в руки (опанувати себе) – калька.
Невірний номер (неправильний номер) - невластиве значення.
💢 4. Опрацюйте в підручнику матеріал с.20, 22, 42
💢 5. Перегляньте відеоурок, об закріпити вивчене
27.09.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Урок № 11-12
Тема. Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів
Кроки до виконання
🌼 "Метафоричний криголам"
🌼 Посміхнімось! Поміркуймо! Що створює комічний ефект у поданих реченнях?
1) За людей піп моле. За попа люд меле.
Магнат, як магніт, кожен добре знає:
Сей залізо, а той золото притягає. (І.Величковський)
2) Прийомний син барона був баран. (Л.Костенко)
3) У графині був старий чоловік графин.
- Яка роль синонімів у мові?
🌼 2. Спостерігаймо! Вправа № 71 с.32 (усно. Завдання: розгляньте ілюстрації, зверніть увагу на подані біля них пароніми. Поясніть лексичне значення наведених паронімів)
ВиборЧий закон // ВиборНа посада
Музична школа // Музикальний слух
Сусідні будинки // Сусідськиий собака
Посівна кАмпанія // Страхова кОмпанія
🌼 3. Перегляньте урок онлайн + підручник с.32, 33
🌼 6. Вправи № 73, 74 с.33 (усно)
Пароніми | Приклади речень з паронімами |
Мимохідь – мимохіть |
|
Дружний – дружній |
|
Людяний – людний |
|
Дощовитий – дощовий |
|
Усмішка – посмішка |
|
🌼 7. Вправа-конструктор №76 с.34 (усно)
🌼 8. Цікаво про пароніми! Читай тут 👉 https://ukr-mova.in.ua/library/paronimu/ + словник паронімів с.187-188
Зверніть увагу!!! «Чисельний» – 1. Який стосується числа; числовий: чисельний аналіз. 2. Кількісний: чисельна перевага, чисельне зростання населення.
«Численний» – 1. Який складається з великої кількості когось, чогось: численний загін, численна група, численна організація, численне товариство. 2.Наявний у великій кількості: численні війська, гості, делегації, досліди, жертви, зразки, кадри, мешканці, озера, підприємства, ухвали.*** 12. Індивідуальна робота ОЦІНЮВАННЯ: 12 балів
______________________________________
25.09.2024 Асинхронно
Урок № 10
👉 1. Пригадайте! Як писати есе. Натисніть ТУТ
Напишіть вільне есе (есе-розповідь) «З чого зіткане щастя?». У тексті використайте синоніми та антоніми.
🌼 Домашнє завдання: написати есе (до п'ятниці)
____________________________________________________
20.09.2024 Зустріч у Google meet о 10:55 та о 12:00
Уроки № 8-9
Кроки до виконання
🌼 "Метафоричний криголам"
🌼 1. Спостерігаймо!
А. Порівняйте речення. Яке з них більш досконале? Чи допомогли в цьому синоніми?
Ми почули журавлів. Пролітали журавлі високо в небі.
Ми почули журавлів. Пролітали веселики високо в небі.
🌼 7. Вправа № 66 с.30-31 (письмово)
🌼 8. Вправа № 68. с.31 (письмово. Завдання І, ІІ)
ОБОВ*ЯЗКОВО!!! Фото вправ №63, 66, 68 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або у Viber
🌼 Домашнє завдання: § 6 с.29 + презентація вивчити
__________________________________
18.09.2024 Асинхронно
Урок № 7
Кроки до виконання
🌼 1. Емоційне налаштування
🌼 2. Пригадаймо! Які є принципи класифікації словникового
складу української мови?
🌼 3. Спостерігаймо! Вправа № 45 с. 24 Завдання: з'ясуйте, які помилки допущено в наведених нижче реченнях.
Треба зміцнювати захисний імунітет.
Оголошено конкурс на вільні вакансії.
Ювіляру приємно було отримати пам'ятний сувенір.
🌼 4. Перегляньте урок онлайн + опрацюйте матеріал підручника с.24-25
🌼 5. Вправи № 48, № 51, № 52 с.25-27 (усно)
🌼 6. Виконайте Тест. Знайди відповідник (Google форма)
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
🌼 7. Дискусія «Чи потрібні мові запозичення?»
🌼 8. Пошуково-дослідницький проєкт "Я лексикограф". Укладіть тлумачний словник-мінімум запозичених слів «Свої не гірші заморян». Ви можете скористатися тлумачним словником і словником іншомовних слів. Запишіть 15-20 слів у спільній презентації Натисни ТУТ (Google презентація)
🌼 Домашнє завдання: § 4-5 с.18-22, 24-26 вивчити
__________________________________________
13.09.2024 Зустріч у Google meet о 10:50 і 12:00 (3-4 уроки)
Уроки № 5-6 (працюємо 2 уроки)
Кроки до виконання
🌼 2. Емоційне налаштування. Прочитайте поезію Миколи Ткача.
Слова, слова…
Вони в собі всі різні:
Тривожні й тихі, радісні й сумні
Є терпеливі, є жорстокі й грізні,
Лукаві й чесні, мудрі і смішні…
Не грайся словом. Є святі слова,
Що матері з доріг вертають сина.
Спіши до неї, доки ще жива.
Допоки розум і допоки сила.
Знайди те слово – вічне і земне.
За часом час нам світ перестилає.
Минуло все. Лиш слово не мине...
- Якими ж, на думку поета, є слова?
🌼 3. Пригадайте, які є розділи мовознавства. Що вивчає кожен з них?
🌼 4. І. Порівняйте записи. Які є них є правильними?
1) Шановний Юрію Петровичу! Аліна старша за Юлю.
2) Шановний Юрій Петрович! Аліна старша Юлі.
ІІ. Уставте усно в речення на місці пропуску числівник п'ятдесят так, щоб це відповідало нормам уживання числівників.
Іра зраділа _____ лайкам, які за годину зібрала її квіткова композиція.
ІІІ. Поміркуйте, що означають поняття "мовна норма" і "нормативне мовлення".
🌼 6. Вправа № 20 с.15 (письмово. Завдання: запишіть сполучення правильно. Поясніть суть порушень. Якого типу мовних норм вони стосуються? )
🌼 9. Спостерігаймо! І. З'ясуйте лексичне значення виділеного слова в кожному реченні. Чи залежить це значення від контексту?
1) Команда альпіністів зійшла на пік Тараса Шевченка.
2)У години пік курсуватиме додатковий автобус.
ІІ. Складіть зі словом команда два речення так, щоб у кожному з них воно мало різне значення.
🌼 10. Перегляньте урок онлайн
🌼 11. Вправи № 32 с.20; № 34, № 35, № 36 с.21 (усно) + таблиці "Правильно. Неправильно" с.20, 22
🌼 12. Вправа № 33 с.20 (письмово)
🌼 13. Вправи № 41 с.23 (письмово)
🌼 Домашнє завдання: § 3 с.14-15 вивчити. § 4-5 с.18-22, 24-26 вивчити
_________________________________________________
Урок № 4
Тема. Основні типи словників. Довідкові медіаресурси. Діагностичне вхідне тестування
❗❗❗✔ Увага! Ознайомтеся! Ось таким є результат спільного проєкту "Найуживаніші щоденні слова" натисни ТУТ
❗❗❗✔ Увага! Ознайомтеся! Ось таким є результат спільного проєкту "Складні випадки наголошування" натисни ТУТ
✅ Подяка всім, хто відповідально поставився до пошукової роботи і спробував себе в ролі лексикографа!
🌼 3. Вправа № 9 с.9-10 (усно)
🌼 4. Вправа № 10 с.10 (письмово. Завдання: записати фразеологізми + їхнє значення)
🌼 5. Вправа № 15 с.11 (письмово. Завдання: заповніть вільні місця в реченнях поданими словами й запишіть)
🌼 Домашнє завдання: § 2 с.8-9, 13 вивчити
06.09.2024 Зустріч у Google meet о 10:55
Уроки № 2-3 (2 години)
Кроки до виконання
2. Поспостерігайте за мовленням своїх однокласників. Запишіть приклади, що не відповідають нормам сучасної української літературної мови. Доберіть правильні відповідники.
3. Вправа №7 с.8 (усно)
4. Робота з підручником. Опрацюйте матеріал с.8-9.
5. Вправа № 5 с.9-10 (усно)
6. Перегляньте урок онлайн
► Прочитайте слова й запишіть ті, значення яких вам незрозуміле.
Горілиць, видолинок, достеменно, дошкуляти, забарився, заввиграшки, каблучка, навзнак, непереливки, осоння, свавілля, серпанок.
Ловіть підказку:
ДОШКУЛЯТИ. 1. Виводити з терпіння, з рівноваги, досаждаючи словами, діями.
НА́ВЗНАК. Обличчям догори, на спині; на спину.
НЕПЕРЕ́ЛИВКИ. Важко, скрутно приходиться комусь.
СЕРПАНОК. 1. Легка прозора тканина, 2. Головний убір заміжньої жінки. 3. Схожа на дим паволока, яка обмежує видимість предметів, пелена, димка.
ЗАВВИГРАШКИ. присл. Жартома, граючись, не докладаючи жодних зусиль, задарма.
ВИДОЛИНОК. Невелика і неглибока улоговина; улоговинка.
ОСОННЯ. 1. Незатінене місце, що освітлюється та обігрівається сонцем. 2. Бокова частина будівлі, освітлювана сонцем.
8. Вправа №12 с.10 (письмово)
ОБОВ*ЯЗКОВО!!! Фото вправи №12 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або у Viber
9. Дослідження "Я лексикограф". Укладіть словничок-мінімум «Складні випадки наголошування». Запишіть 5-6 слів у спільній презентації Записуй ТУТ (Google презентація)
Домашнє завдання: § 2 с.8-9 повторити
__________________________________
Добрий день, любі мої учні! 💖💖💖 Вітаю Вас з початком 2024-2025 навчального року! Бажаю Вам наполегливості, натхнення, творчості! Усім нам миру, перемоги та офлайн-зустрічі у нашому ліцеї! 💙💛
Пам'ятайте:
Зверніть увагу!
Посилання на онлайн-урок: https://meet.google.com/xjw-wpio-mhe
04.09.2024 (1 година) Зустріч у Google meet о 14:45
Урок № 1
5. Опрацюйте матеріал підручника с.4-6
Немає коментарів:
Дописати коментар