Підручник: Українська мова. 6 клас. Автор Глазова О. Київ: Освіта, 2014 https://pidruchnyk.com.ua/522-ukrayinska-mova-glazova-6-klas.html.
31.05.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 120-121
Тема. Повторення в кінці року. Морфологія й орфографія
1. Пригадайте вивчені іменні частини мови
- іменник
- прикметник
- числівник
- займенник
24.05.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 117-118
Тема. Повторення в кінці року. Лексикологія. Фразеологія. Словотвір та орфографія
1. Вправа № 510 с.227 (усно)
2. Вправа № 511 с.227 (письмово)
3. Вправа № 513 с.228 (усно)
4. Вправа № 516 с.228-229 (письмово)
5. Вправа № 518 с.229 (письмово)
Увага ! Одну із вправ надішліть у вайбер
🌻 Домашнє завдання: § 5-12 повторити правила
23.05.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 116
Тема. РМ. Усний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (тема «Що я роблю для здійснення своєї мрії») з використанням займенників, що належать до різних розрядів
1. Запишіть у зошиті так:
Двадцять третє травня
РЗМ. Усний твір-роздум
Що я роблю для здійснення своєї мрії
2. Розгляньте хмаринки слів. Знайдіть важливі слова
3. Складіть твір-розповідь з елементами власних роздумів (у цьому вам у нагоді стане текст, поданий нижче. Доповніть речення власними думками, і текст складено), розкажіть його усно. Які займенники ви використали?
Зразок тексту:
Мрія – це бажання людини, яке …. Мрії
бувають… , і кожен має … Одні мріють про щось …. , інші – про …. Хтось це
робить глобально , а хтось …. . Дехто має багато мрій, а хтось … . Але всі ми маємо певну мету, до якої …
Наприклад, у мене нема … але я маю багато цілей, можна сказати, … .
Одна з них – … . А ще хочу подорожувати світом. Особливо мені хотілося б полетіти
в… . Ще маю на меті розвивати себе як
особистість та стати кращим/ою, насамперед …. Це кілька моїх цілей на майбутнє.
Що я роблю для їх досягнення?
Я розумію, що для того , щоб досягти
мети, мені потрібно … . Перш за все, я
налаштовую себе на те, що в мене все вийде і … . Найближчою для мене зараз є
ціль … . Я вже цим займаюся і покроково
йду до своєї мети. Щодо розвитку, то це теж в процесі. З іншими «мріями» я не
поспішаю , і впевнена, що вони обов’язково ...
Отже, мрії – це чудово, вони …..
17.05.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 114-115
Тема. Семестровий контрольний диктант.
Контрольна робота з теми «Займенник». Тестові завдання
Кроки до виконання
1. Повторіть вивчені
4. Виконайте контрольний тест КР №9. Займенник (Google форма)
🌻 Домашнє завдання: § 40-45 повторити правила
16.05.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 113
Тема. РМ. Есе світоглядного змісту
"Дякую, солдате, за життя!"
Кроки до виконання
І. Творча робота
1. Напишіть невеликий роздум у прозі чи у віршах про нашу вдячність за оборону рідної землі від нападників. Зверніться до воїнів з теплими словами вдячності та щирою вірою в їх перемогу, побажаннями довгого щасливого життя кожному з них. Поділіться своїми планами на майбутнє.
2. Надішліть свій твір-подяку на Viber для перевірки та редагування.
3. Оформіть нарис чи вірш на листку А4, доповніть малюнками чи фотографіями (від руки чи за допомогою комп'ютерних програм). Якщо буде складно, попросіть рідних про допомогу.
4. Підпишіть свою роботу у верхньому правому кутку
Зразок
Прізвище та ім'я учасника, ____ років
Зеленодольська МТГ, Зеленодольський ліцей №1
телефон учасника чи одного з його батьків
❗❗❗ ОБОВ'ЯЗКОВО! Фото твору надішліть у Viber
10.05.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 111-112
Тема. Написання займенників із прийменниками окремо. РЗМ. Контрольне читання тексту
Кроки до виконання
1. Спостерігаймо! Як записано особові та зворотний займенники з прийменниками?
У нас, для тебе, про вас, ми з тобою, ти зі мною, без нас, за себе.
Висновок: особові та зворотний займенники з прийменниками пишемо окремо.
2. Розгляньте табличку!
Правило: заперечні займенники з НІ пишуться разом: ніким, нікого, нікому, нічим.
АЛЕ
Якщо між НІ та займенником уживається прийменник, то усі три слова пишемо окремо: ні перед чим, ні за кого, ні в якій.
3. Проаналізуйте! Як пишуться неозначені займенники?
Зверніть увагу! Коли прочитаєте текст, то внизу, де є слова "Ваша відповідь", напишіть слово ПРОЧИТАНО.
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото завдань №4, 5; вправи №491 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 40-45 повторити правила
Урок № 110
Тема. Присвійні, вказівні та означальні займенники
Кроки до виконання
1. Спостерігаймо! Вправа № 495 с.220
2. Опрацюйте правила с.220, 222 + розгляньте табличку відмінювання присвійних займенників с.221
3. Вправа № 496 с.221 (Завдання: усно визначте присвійні займенники, визначте належність особі кожного з них)
4. Вправа № 498 с.221 (письмово)
5. Опрацюйте правила про вказівні та означальні займенники с.223 + розгляньте табличку відмінювання вказівних займенників с.224
6. Вправа № 503 с.224 (письмово. Знайдіть вказівні займенники і визначте рід, число, відмінок. Провідміняйте словосполучення: цей рік)
7. Вправа № 504 с.224 (письмово. Знайдіть означальні займенники і визначте рід, число, відмінок. Провідміняйте словосполучення: кожний день)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 498, 503, 504 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 44, 45 с.220-224 вивчити правила
03.05.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 108-109
Тема. Питальні та відносні займенники. Приставний н у формах вказівних займенників. Правопис заперечних займенників. Написання разом і через дефіс неозначених займенників
Кроки до виконання
1. Спостерігаймо! Вправа №479 с.213
2. Опрацюйте правила с.213
3. Вправа № 480 с.214 (письмово)
4. Розгляньте табличку відмінювання питальних та відносних займенників с.215
5. Спостерігаймо! Вправа №484 с.216 (усно)
6. Опрацюйте правила с.216, 217, 218
7. "Розподіли займенники!" Завдання: займенники, які пишуться разом, запишіть у І колонку, які пишуться через дефіс - у ІІ колонку.Ні/хто, будь/хто, ні/яка, що/небудь, будь/що, ні/чий, казна/чий, котрий/сь, ні/кому, аби/що, хтозна/який, де/хто.
8. Вправа № 490 с.218 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 480, 490, завдання№7 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 42, 43 с.213, 215, 216, 217, 218 вивчити правила
02.05.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 107
Тема. Відмінювання займенників усіх розрядів. Приставний н у формах особових займенників. Зворотний займенник себе
Кроки до виконання
1. Спостерігаймо! Вправа № 467 с.207
2. Перегляньте урок онлайн
4. Розгляньте табличку "Відмінювання особових займенників" с.208
5. Вправа № 469 с.209 (письмово. Речення №1, 2, 5, 6. Завдання: знайти займенники, з'ясувати особу, число, відмінок)
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
6. Прочитайте правила с.210
7. Вправа № 473 с.210 (письмово)ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 469, 473надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 41 с.208-210 вивчити правила
26.04.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 105-106
Тема. Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням
Кроки до виконання
Емоційне налаштування
Який смайлик відповідає вашому настроєві зараз? Оберіть і намалюйте в зошиті.
1. Спостерігаймо! Завдання: розгляньте подані речення. Випишіть виділені слова. Замість яких частин мови (слів) вживаються ці виділені слова?
Шпаки - вісники весни. Вони першими повертаються до свого дому з далеких країв. Ці птахи оселяються у шпаківнях, які для них зробили люди.
2. Прочитайте правила с.206, вивчіть їх.
3. Поміркуйте! Прочитайте уривок із вірша Д.Білоуса "Злитки золоті". Про яку властивість займенника в ньому йдеться? Знайдіть займенники (підказка: їх в уривку є чотири!)
А поспитай звичайного займенника,
За кого він у мові? За іменника!
(Хоч може цей наш скромний посередник
Замінювать числівник і прикметник.)
4. Розгляньте таблицю розрядів займенників с.207
5. Вправа № 465 с.206 (письмово. Завдання: виписати займенники, визначити розряд кожного)
Зразок: Нами (О.в.) - особовий
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
6. Вправа "Знайди слово". Завдання: замість питань додайте в речення потрібні займенники з довідки.
За часів (чийого?) дитинства у кіно та мультиках (які?) добрі герої були гарненькими та чепурненькими, а (які?) злі - жахливими та огидними. З (яких?) пір (хто?) виросла й зрозуміла, що ні друга, ні ворога не можна впізнати, визначити так просто. (Кому?) стали подобатись (які?) казки, де фантастичні істоти (кого?) не лякають, а вчать мудрості. У (яких?) казках маленька самотня потвора береже сон і спокій людей. Казка про (чиє?) життя дуже складна. (Чим?) вона і цікава. (За М. Муляр)
ДОВІДКА: мого, усі, всі, з тих, я, мені, інші, нікого, у таких, наше, тим.
7. Вправа № 466 с.207 (письмово. Завдання: виписати займенники, визначити розряд кожного та яким членом речення він є.)
Зразок: Ми (особ., підмет) думаєм про вас(особ., додаток).
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 466 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 40 с.206-207 вивчити розряди займенників!!!
25.04.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 104
Тема. Контрольна робота з теми "Числівник". Тестові завдання
Кроки до виконання
Емоційне налаштування
Який смайлик відповідає вашому настроєві зараз? Оберіть і намалюйте в зошиті.
1. Пригадайте!
- Що означає числівник?
- Які числівники є кількісними, які - порядковими?
- Які є розряди кількісних числівників?
- Чим відрізняються прості числівники від складних і складених?
- Як відмінюються кількісні числівники на позначення десятків і сотень?
- Як поєднуються числівники з іменниками?
2. Виконайте контрольний ТЕСТ (Google форма)
🌻 Домашнє завдання: § 37-39 повторіть вивчене про числівник
19.04.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 102-103
Тема 1. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.
Тема 2. РМ. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною українського пейзажиста С.Васильківського
Кроки до виконання
1. Вправа "Коло думок"
2. І. 3. Проблемне питання:
В українській мові години завжди вказуємо порядковим числівником, який відповідає на питання котра?
Приклад: 10:00 —десята година; — рівно десята година; — десята година рівно.
В українській мові хвилини вказуємо кількісним числівником, який відповідає на питання скільки?
Приклад: 10:25 —десята година двадцять п'ять хвилин;
Зверни увагу! Іменники година і хвилина часто випускаються : — десята (година) п'ятнадцять (хвилин).
Для називання часу до тридцяти хвилин вживають прийменник НА або ПО:
Приклад:
Зверни увагу! 15 хвилин — чверть години, тому можливими є варіанти: — чверть по десятій; — чверть на одинадцяту; 30 хвилин — пів години, тому можливим є варіант: —десята година тридцять хвилин; — пів на одинадцяту.
Після тридцяти хвилин вживають прийменники ЗА або ДО:
Приклад: 10:45 — за п'ятнадцять хвилин одинадцята; —за чверть одинадцята; — чверть до одинадцятої.
Щоб сказати, о котрій годині відбудеться якась подія (точний час), використовуємо зворот: о/об + порядковий числівник жіночого роду в М.в.:
Приклад: о 12.00 — о дванадцятій годині; о 17.00 — о п’ятій годині; о сімнадцятій годині; об 11.00 — об одинадцятій годині.
Зверни увагу! Прийменник О вживається з порядковим числівником із початковим приголосним звуком: o третій годині. Прийменник ОБ — із порядковим числівником із початковим голосним: об одинадцятій годин.
В українській мові на позначення часу вживаємо числівники від 1 до 24.
Під час скорочення слова пишуться з крапками на місці скорочення. Секунда (а значить, і хвилина, і година) входить до так званої системи СІ, всі одиниці якої в скороченій формі пишуться без крапки. Отже, на кінці скорочень година — год хвилина — хв крапку не ставимо.
Подивіться вгору-вниз, ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться всім.
5. Попрактикуйтеся оголошувати час!
6. Вправа № 456 с.200 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 456 надішліть у Viber
ІІ. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною українського пейзажиста С.Васильківського
1. Розгляньте репродукцію картини С.Васильківського "Козача левада" с.171
2. Опрацюйте матеріал до твору
“відоме” |
“нове” |
Левада Воли Озерце Вода Трава Каміння Сонце Небо Туман Вітер Дерева Селяни |
Затишна, зелена, оточена могутніми деревами Круторогі, покійні, ліниві, вайлуваті, трохи сонні Невелике, неглибоке, заросле лепехою, наче око Прохолодна, свіжа, лагідна, смачна, солодка Зелена, соковита, свіжа, запашна, духмяна Важке, сіре, незрушне, вгрузле в землю Ясне, гаряче, золоте, щедре, розкішне Блакитне, високе, бездонне, глибоке, безмежне Ранковий, легкий, мерехтливий, лагідний, як молоко Легенький, свіжий, ранковий, пестливий, грайливий Крислаті, розложисті, столітні, могутні, міцні Розважливі, спокійні, балакучі. |
3. За поданим нижче планом складіть твір-опис за картиною, запишіть, перевірте, надішліть мені у Viber
Орієнтовний план твору-опису природи за картиною
1.
Левада – затишний куточок рівнини
біля озерця.
2. Зображені на полотні пора року та доба.
3. Високе блакитне небо з синіми хмаринками.
4. Соковита запашна трава.
5.
Воли біля невеличкого озерця.
6.
Трава випинається з-під сірого
каміння.
7.
Селяни під деревом на другому
плані картини.
8.
Зелена стіна лісу на обрії.
9.
“Козача левада” – портрет ясноокої
України.
❗❗❗ ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото твору-опису надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 39 с.200, вивчити правила в блозі
Урок № 101
Тема. Узгодження числівників з іменниками
Кроки до виконання
1. Пригадайте відмінювання числівників
- За чим змінюються кількісні числівники?
- Як відмінюються числівники на позначення десятків від 50 до 80?
- Як відмінюються числівники на позначення сотень від 200 до 900?
- Як відмінюються числівники 40, 90, 100?
- Як відмінюються числівники нуль, мільйон, мільярд, тисяча?
Ми знаємо, що числівники поєднуються з іменниками.
2. Поміркуйте! Як правильно сказати:
три апельсинА чи три апельсинИ
два смартфонА чи два смартфонИ
дві третіх кілометрА чи дві третіх кілометрИ
Як правильно узгоджувати ці частини мови, ми дізнаємося сьогодні.
3. Перегляньте урок онлайн
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи "Коректор" надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 38 с.191, вивчити правила в блозі
Урок № 99-100
Тема. Відмінювання числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках
Кроки до виконання
😊 Сьогодні розглядаємо важливу тему: відмінювання числівників, яка передбачає нашу уважність та наполегливість
1. Розгляньте таблички відмінювання числівників 1, 2, 3, 4, 5 + правила с.189, 190, 191
2. Вправа № 431 с.190 (письмово)
3. Розгляньте табличку відмінювання числівників на позначення ДЕСЯТКІВ та СОТЕНЬ с.192
5. Розгляньте правило с.193
6. Письмово провідміняйте числівники 40, 90, 100. Потім перевірте правильність виконання за табличкою 👇
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 431, 436 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 38 с.189-194 вивчити правила
11.04.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 98
Тема. Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний
Кроки до виконання
1. Перевірмо знання! Вправа № 424 с.187 (письмово)
2. Прочитай! Вивчи!
І. Не треба плутати числівники з іншими частинами мови, які мають числове значення:
1) іменники: двійка, трійка, десяток, сотня, половина, третина, чверть;
2) прикметники: триповерховий, поодинокий, парний;
3) прислівники: двічі, утроє, по-перше;
4) дієслова: подвоїти, розполовинити.
ІІ. 1) Слова мало, багато в сполученні з іменниками - назвами предметів та осіб - є числівниками (скільки? : мало книжок, багато студентів);
2) Слова мало, багато в сполученні з дієсловами - є прислівниками (як? : мало знати, багато читати).
3. Опрацюйте матеріал на с.186 (За будовою...)
4. Вправа№1. Завдання: розподіліть числівники у три колонки: прості, складні, складені.
Десять, тридцять, два, сто сорок один, шістдесят, двадцять п'ять, шість, чотирнадцять, сімдесят вісім, сім, сімнадцять, сімсот два.
5. Вправа № 425 с.187 (письмово)
6. Вправа №426 с.188 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 425, 426 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 37 с.186, 188 вивчити правила
05.04.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 96-97
Тема. Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові
Кроки до виконання
1. Спостерігайте та аналізуйте! Вправа № 417 с.184 (усно)
2. Перегляньте урок онлайн
4. Вправа № 418 с.184-185 (усно)
5. Прочитайте та запам'ятайте правила с.185
6. Вправа № 420 с.185 (письмово)
7. Вправа № 421 с.185 (письмово)
8. Прочитайте та запам'ятайте правила с.186
9. Вправа № 423 с.187 (письмово. Завдання: записати словосполучення, у яких кількісні числівники можна замінити на відповідні збірні)ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 423 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 37 с.184, 185, 186 вивчити правила
04.04.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 95
Тема. Контрольна робота з теми «Прикметник». Тестові завдання
Кроки до виконання
1. Пригадайте вивчене про прикметник § 26-36 с.143-182
2. Перевірте свої знання!
Дайте усні відповіді на питання на с.183 підручника
3. Виконайте завдання контрольної роботи
Контрольний ТЕСТ (Google форма)
🌻 Домашнє завдання: складіть і запишіть у зошит лінгвістичну (тобто мовну) казку про дружбу Іменника та Прикметника
22.03.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 93-94
Тема №1. Написання складних прикметників разом і через дефіс.
Тема №2. Написання не з прикметниками. Написання прізвищ прикметникової форми
Кроки до виконання
1. Спостерігайте та аналізуйте! Вправа № 402 с.176 (усно)
2. Прочитайте та запам*ятайте правила с.176
3. Вправа № 404 с.177 (письмово)
5. Прочитайте та запам*ятайте правила с.172 + табличка 👇
6. Вправа № 387 с.172. Завдання: виділені слова випишіть і розберіть за будовою.
7. Вправа № 388 с.172 (письмово)
8. Перегляньте урок онлайн
10. Вправа № 415 с.182 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 415 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 32 с.172, § 34 с. 176, § 36 с.181-182 вивчити правила; § 26-36 підготуватися до КР
21.03.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 92
Тема. Написання -н- і -нн- у прикметниках
Кроки до виконання
1. Спостерігай та аналізуй! Вправа № 394 с.174 (письмово)
2. Прочитай та запам*ятай правила с.174
3. Вправа № 395 с. 174 (письмово)
4. Вправа № 398 с. 175 (усно)
Довідка: у першій колонці прикметники зі значенням збільшеної ознаки, у другій колонці - дієприкметники (форма дієслова). Розрізняємо з допомогою наголосу. У прикметниках наголос падає на суфікс: незлічЕнні, а у дієприкметниках - на корінь: незлІчені.
5. Вправа № 400 с. 175 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 395, 400 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 33 с.174 вивчити правила
15.03.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 90
Тема №1. Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.
Тема №2. Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов- -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-
Кроки до виконання
1. Спостерігаймо! Вправа № 373 с.167. Завдання: випишіть прикметники зі зменшувально-пестливим значенням. Визначте в них суфікси
2. Вправа № 375 с. 167 (письмово за зразком)
3. Вправа № 376 с. 167-168 (письмово за зразком)
4. Опрацюйте правила на с.168, 169
5. Вправа № 379 с. 169 (І частина)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 379 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 31 с.167, 168, 169 вивчити правила
14.03.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 89
Тема. Перехід прикметників в іменники. РЗМ. Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий, знайомий, похідна, земноводні)
Кроки до виконання
1. Пригадай! Гра "Так - ні" (Google форма)
2. Спостерігаймо! Вправа № 408 с.179. У зошиті запишіть так:
Подорожніх (прикм.) людей - подорожніх (ім.);
лютий (прикм.) вовчисько - у лютому (ім.).
3. Прочитайте та вивчіть правило с. 179
4. Вправа № 409 с.179 (письмово)
5. Говорімо! Завдання: Скласти, записати й розіграти діалог (12 реплік) на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, сучасне, майбутнє, минуле, учений, військовий, знайомий, похідна, розумний, мудрий, земноводні, лінивий, працьовитий)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 409 та діалог надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 35 с.179 вивчити правила
08.03.2023
Урок № 87-88
Тема №1-2. РМ. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Аналіз письмового переказу
Кроки до виконання
1. Пригадайте! Який переказ називається докладним? Що таке опис природи?
2. Робота над переказом тексу "У лісі"
1) Прослухайте уважно текст
3) Поділіть текст на логічно завершені частини. Усно визначте головне і другорядне в тексті (переказ є докладним)
🌻 Домашнє завдання: с.165-166
07.03.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 86
Тема. Творення прикметників
Кроки до виконання
1. Пригадайте! - Які є способи творення слів?
2. Вправа № 371 с.166 (письмово. Завдання: записати слова, визначити, від яких твірних слів чи основ вони утворилися, визначити способи словотворення, визначивши корені, суфікси, префікси)
3. Вправа № 372 с.166 (письмово)
4. Розгляньте послідовність розбору (усного та письмового) прикметника як частини мови с.165-166
5. Вправа № 370 с.166 (письмово. Завдання: виписати прикметники із поданих речень і розібрати їх як частину мови)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 371, 372, 369 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: с.165-166
01.03.2023 Зустріч у Google meet о 9:30
Урок № 84-85
Тема №1. РМ. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.
Тема №2. Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп
Кроки до виконання
І. Робота з текстом. Вправа №354 с.158-159
1) Прочитайте текст
2) Поділіть текст на логічно завершені частини. Усно визнач головне і другорядне в тексті (переказ є докладним)
ІІ. 1. Спостерігаймо! Вправа № 360 с.162 (усно)
2. Прочитайте правило с.162
3. Вправа № 361 с.162 (письмово)
4. Опрацюйте табличку на с.163
5. Провідміняйте письмово прикметники навчальний, освітній.
6. Вправа № 365 с.164 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 361, 365 надішліть у Viber
🌻 Домашнє завдання: § 30 с.162, 163, 165 вивчити правила
28.02.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 83
Тема. РМ. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (опису й розповіді)
Кроки до виконання
1. Проаналізуймо текст. Вправа № 338 с.150
2. Робота з репродукціями картин с.151
3. Опрацюйте теоретичний матеріал с.151
4. Вправа № 339 с.152 (письмово)
5. Вправа № 340 с. 152 (усно)
6. Опрацюйте теоретичний матеріал с.152
7. Вправа № 341 с.153 (письмово. Завдання: виписати з речень художні засоби: епітети порівняння метафори уособлення)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 341 надішліть на Viber
🌻 Домашнє завдання: с.151-152 вивчити правила
22.02.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 81-82 (працюємо 2 уроки)
Тема. Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх
Кроки до виконання
1. Спостерігаймо! Вправа № 342 с.153 (усно)
2. Перегляньте уважно урок онлайн
4. Практикуймо! Утворіть ступені порівняння прикметників: солодкий, веселий, важливий.
Зразок: Лагідний - лагідніший (в.ст., пр.ф.), більш лагідний (в.ст., скл.ф.), найлагідніший (найв.ст. пр.ф.), найбільш лагідний (найв.ст. скл.ф.)
5. Опрацюйте правила с.155
6. Вправа № 347 с.155 (письмово речення № 1,2,3,4)
7. Опрацюйте правила с.156
8. Вправа № 349 с.156 (письмово)
9. Опрацюйте правила с.157
10. Вправа № 351 с.157 (письмово. Завдання: запишіть у дві колонки прикметники: у 1 колонку - прикметники, яку не мають ступенів порівняння, у 2 - прикметники, які мають ступені порівняння)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 347, 349, 351 надішліть на Viber (вправи оцінюються 10 б.: 3б.+ 3б.+ 4б.)
🌻 Домашнє завдання: § 28 с.154-157 вивчити правила
21.02.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 80
Тема. Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу
Кроки до виконання
1. Опрацюйте правило с.146
2. Вправа № 328 с.146 (письмово)
3. Опрацюйте правило с.147
4. Вправа № 330 с.147 (письмово. Утворіть присвійні прикметники від поданих у дужках іменників та запишіть ці словосполучення)
Зразок: (Маруся) вчителька завжди проти безладдя й за повітря чисте. - Марусина вчителька.
5. Опрацюйте правило с.148
6. Вправа № 334 с.149 (усно)
7. Вправа № 336 с.149 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 328, 330, 336 надішліть на Viber (вправи оцінюються 10 б.: 3б.+ 3б.+ 4б.)
🌻 Домашнє завдання: § 27 с.145-148 вивчити правила
15.02.2023 Зустріч у Google meet о 9:15
Урок № 78-79 (працюємо 2 уроки)
Тема. Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні
Кроки до виконання
1. Спостерігаймо! Вправа № 321 с.143 (усно)
2. Перегляньте уважно урок онлайн
4. Вправа № 322 с.143 (письмово)
5. Спостерігаймо! Вправа № 325 с.145 (усно)
6. Прочитайте та вивчіть правила с.145-147
7. Вправа № 326 с.146 (усно)
8. Вправа № 327 с.146 (письмово)
9. Вправа № 329 с.147 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 322, 327, 329 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або Viber
(вправи оцінюються 10 б.: 2б.+ 4б.+ 4б.)
🌻 Домашнє завдання: § 26 с.143-147 вивчити правила
14.02.2023 Зустріч у Google meet о 9:00
Урок № 77
Тема. Контрольна робота. «Морфологія. Орфографія. Іменник» (частина ІІ). Тестові завдання
Кроки до виконання
1. Повторіть вивчене про іменник. § 22 - 25
2. Дайте усні відповіді на запитання для самоперевірки с.142
3. Виконайте завдання контрольної роботи Тест ТУТ (Google форма)
Успіхів Вам!
🌻 Домашнє завдання: повторити правила про іменник
08.02.2023
Урок № 75-76
Тема. Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові, повторення вивченого про іменник
Кроки до виконання
Знати і шанувати свій рід - святий обов*язок кожної дитини. Сьогодні створимо родинне дерево твоєї
сім*ї та назавжди закарбуємо у пам’яті спогади про найрідніших Тобі людей.
Цікаво, а чому ж саме дерево зображають, коли хочуть показати зв’язок поколінь? Вибір такого
зображення не випадковий. «Дерево життя» поєднує в собі минуле, теперішнє та майбутнє, у ньому
знаходить втілення ідея безсмертя. Старе гілля з часом падає додолу, натомість зі стовбура стрімко
виростають молоді пагони…
1. Намалюй родинне дерево або роздрукуй (формат аркуша А4). Ось за такими зразками:
2. Завдання до створеного малюнка: записати прізвища, імена, по батькові родичів (дідусь, бабуся, тітка, дядько, сестра, брат) з родини тата і родини мами.3. Завдання: (в робочому зошиті) запишіть найбільш цікаві, незвичайні чи старовинні імена (їх варіанти), які мають ваші родичі.
Наприклад: Любава (ім'я прабабусі) - Люба, Любка, Любонька, Любаша;
Устим (ім'я брата) - Стіма, Стім, Тім.
Я ... (ваше ім'я). Мене так назвали ....
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото завдань надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або Viber
(завдання оцінюються 12 б.)
🌻 Домашнє завдання: повторити правила про іменник; підготуватися до контрольної роботи
07.02.2023
Урок № 74
Тема. Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові
Кроки до виконання
1. Спостерігайте! Вправа № 313 с.140 (усно)
2. Перегляньте урок онлайн
4. Вправа № 314 с.140 (письмово)
5. Перегляньте урок онлайн
6. Опрацюйте матеріал підручника с.141
7. Вправа № 320 с.142 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 314, 320 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або Viber
(вправи оцінюються 10 б.)
🌻 Домашнє завдання: § 25 с.140-141 вивчити правила
01.02.2023 Зустріч в Google meet о 9:15
Урок № 72-73
Тема. Написання не з іменниками. Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о)
Кроки до виконання
1. Спостерігайте! Вправа № 295 с.135 (усно)
2. Перегляньте урок онлайн + опрацюйте правила с.135
4. Перегляньте урок онлайн + опрацюйте правила с.137, 138, 139
6. Вправа № 311 с.139 (письмово за зразком: Місити - місиво...)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 301, 304, 311 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com або Viber
(вправи оцінюються 11 б.)
🌻 Домашнє завдання: § 23, 24 с.135-139 вивчити правила
31.01.2023 Зустріч в Google meet о 9:00
Урок № 71
Тема. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини
Кроки до виконання
1. Спостерігайте! Вправа № 286 с.132 (усно)
2. Перегляньте урок онлайн
4. Провідміняйте письмово іменники: сходи, окуляри, двері.
5. Вправа № 289 с.133 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправи № 289 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com
(вправа оцінюється 10б.)
🌻 Домашнє завдання: § 22 с.1132 вивчити правила
25.01.2023 Зустріч в Google meet о 9:00
Урок № 69-70
Тема. Відмінювання іменників ІV відміни. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку
Кроки до виконання
1. Пригадайте! - Які іменники належать до ІV відміни?
Так, це іменники середнього роду, які при відмінюванні набувають суфіксів -ат-, -ят-, -ен-. Наприклад: маля (маляти), гусеня (гусеняти), ведмежа (ведмежати), ім*я (імені)...
2. Перегляньте урок онлайн
КЛИЧНИЙ ВІДМІНОК ІМЕННИКА
У Кл. відмінку однини іменники І відміни мають закінчення -о, -е, (-є), -ю:
1) -о властиве іменникам твердої групи (тобто таким іменникам, основа яких закінчується на твердий приголосний): донько, сестро, дівчино, Миколо, Микито.
2) -е мають іменники м’якої групи (тобто їхня основа закінчується на м’який або пом’якшений приголосний) та мішаної групи (на шиплячий — ж, ч, ш, дж), наприклад, воле, відміннице, душе, а також Ілле. Закінчення -є мають іменники м’якої групи після голосного: мріє, Соломіє, Анастасіє.
3) -ю мають деякі пестливі іменники м’якої групи: бабусю, Галю, доню, Катрусю, матусю, тітусю.
У Кл. відмінку множини іменники І відміни мають форму, однакову з називним: жінки, мрії, сестри, відмінниці.
Іменники ІІ відміни у Кл.відмінку закінчуються на -у (-ю), -е.
1) закінчення -у мають іменники твердої групи та іменники мішаної групи з основою на шиплячий приголосний (крім ж): батьку, сину, слухачу. Іменники із суфіксами -ик, -ок, -ко мають у Кл. відмінку закінчення -у: хлопчик — хлопчику, винахідник — винахіднику. Зверніть увагу, що у Кл. в. до людини на ім’я Олег можна звертатися Олеже й Олегу.
2) закінчення -ю мають іменники м’якої групи: вчителю, краю, лікарю, Сергію.
3) закінчення -е мають іменники твердої групи, власні назви з основою на ж, ч, ш, дж і загальні назви з основою на р, ж: Богдане, друже, Степане, школяре. Закінчення -е у Кл.відмінку мають деякі іменники, що закінчуються на -ець (кравець — кравче, але якщо прізвище — Кравцю, швець — шевче, але Швецю).
У Кл. відмінку множини іменники ІІ відміни теж мають форму називного: брати, лікарі, працівники.
Іменники ІІІ відміни в Кл.відмінку мають закінчення -е: любове, радосте. Іменник мати в Кл. відмінку має такі форми: мати (однина), матері (множина).
У Кл. відмінку іменники ІV відміни мають форму називного, а також трапляються слова, що мають закінчення -е: імене, племене.ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 269, 272, № 238, 260 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com
(вправи оцінюються 5б.+5б.=10б.)
🌻 Домашнє завдання: § 22 с.125-126 вивчити правила + правила на блозі
24.01.2023 Зустріч в Google meet о 9:00
Урок № 68
Тема. Відмінювання іменників ІІІ відміни
Кроки до виконання
1. Пригадайте! - Які іменники належать до ІІІ відміни?
Так, це іменники жіночого роду з нульовим закінченням + іменник мати. Наприклад: любов, печаль, радість, ніч, молодь, юнь...
2. Перегляньте урок онлайн
5. Вправа № 263 с.123 (письмово)
6. Вправа № 264 с.124 (письмово)
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 261, 264 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com (вправи оцінюються 5б.+5б.=10б.)
🌻 Домашнє завдання: § 22 с.123-124 вивчити правила
18.01.2023 Зустріч в Google meet о 9:15
Урок № 66-67 (працюємо 2 уроки)
Тема. Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни
Кроки до виконання
1. Перегляньте урок онлайн
3. Розгляньте табличку "Закінчення іменників ІІ відміни чоловічого роду в Р.в." с.116-117
5. Опрацюйте правила с.118, 119, 121
6. Вправа № 254 с.119-120 (письмово)
7. Перегляньте урок онлайн про кличний відмінок
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 246, 254 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com (вправи оцінюються 5б.+5б.=10б.)
🌻 Домашнє завдання: § 22 с.116-121 вивчити правила
17.01.2023
Урок № 65
Тема. Відмінювання іменників ІІ відміни
Кроки до виконання
1. Перегляньте урок онлайн
3. Вправа № 242 с. 114 (письмово). Завдання: подані іменники розподііть за групами у три колонки: 1 - тверда група, 2 - м'яка група, 3 - мішана група.
4. Розгляньте табличку "Відмінювання імеників ІІ відміни" с.114-115
5. Вправа № 244 с.115 (письмово) Завдання: перепишіть речення, визначте іменники ІІ відміни, визначте групу, відмінок, число кожного.
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 242, 244 надішліть на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com (вправи оцінюються 5б.+5б.=10б.)
🌻 Домашнє завдання: § 22 с.114-115 вивчити правила
11.01.2023 (працюємо 2 уроки)
Зустріч у Googl meet о 9:05
Урок № 63-64
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи. Відмінювання іменників І відміни
Кроки до виконання
1. Перегляньте урок онлайн
3. Вправа № 225 с.107 (письмово. Поділи аркуш на 4 колонки. Запиши 1к. -І відміна, 2к.-ІІ відміна, 3к.- ІІІ відміна, 4к. -ІVвідміна. Розподіли подані іменники за відмінами. Враховуй їх рід та закінчення!!!)
4. Перегляньте урок онлайн
5. Вивчіть матеріал. Опрацюйте правила на с.108-109, 110, 111, 112, 113
6. Виконай тест "Відміни іменників" (Google форма)
7. Вправа № 231 с.109 (письмово)
8. Вправа № 233 с.110 (письмово)
ОБОВ*ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 225, 231, 233 надішли на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com (вправи оцінюються 4б.+3б.+3б.=10б.)
🌻 Домашнє завдання: § 22 с.106-113 вивчити правила
10.01.2023
Урок № 62
Тема. Відмінки іменників
Кроки до виконання
Тема, яку ми сьогодні розглядаємо, тобі добре відома. Це відмінки іменників. Їх в українській мові 7.
1. Перегляньте казку про відмінки
3. Вправа № 223 с.106 (письмово)
4. Вправа № 224 с.106 (письмово)
ОБОВ*ЯЗКОВО!!! Фото вправ № 223, 224 надішли на ел.пошту 2017marchenkotatka@gmail.com (вправи оцінюються 5б.+5б.=10б.)
Немає коментарів:
Дописати коментар